سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

راه اندازی مرکز زایمان بدون درد در آمل

مرکز زایمان بدون درد در آمل راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کشورما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از وضعیت درمانی کشور بسیار نامساعدی برخوردار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر وضعیت بهداشتی و درمانی در کشور بودیم.

جان‌ بابایی با اعلام اینکه قبل از انقلاب بیماری‌های واگیر در کشور حدود 85 درصد مرگ و میر به خود اختصاص داده بود، افزود: هم‌اکنون این بیماری‌ها کنترل شده و شاهد مرگ و میر کمتر از 15 درصد جمعیت به دلیل بیماری‌های واگیر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه هم‌اکنون بیشتر مراکز درمانی در مازندران و شهرستان آمل زیرساخت مناسبی ندارند و میانگین عمر بیمارستان‌ها بالای 40 سال است، با نگاه توسعه زیرساخت‌ها در بخش درمان، شرایط درمانی خوبی در بیمارستان ‌های مازندران مشاهده نمی ‌شود و اورژانس بیمارستان‌های مازندران شرایط مطلوبی ندارد.

جان بابایی با اشاره به فعالیت خیران انجمن بیماران سرطانی آرین و انجام کار شیمی درمانی بیماران، افزود: کلینیک ویژه بیماران سرطانی آرین در چهار طبقه از سوی خیران در منطقه بربری‌خیل به همراه آزمایشگاه و داروخانه ایجاد می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه حدود 90 درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی برای دریافت خدمات سرپایی است، یادآور شد: مرکز شیمی‌درمانی بخش بستری هم در بیمارستان امام علی (ع) در آینده تکمیل می‌شود.

جان بابایی با اشاره به بهره ‌برداری بیمارستان جدیدالتاسیس امام خمینی (ره) شهرستان آمل تصریح کرد: این بیمارستان در مرحله نزدیک به بهره‌برداری و از ماه‌های پایانی سال گذشته بخش‌های زیادی از تجهیز بیمارستان انجام شد و حتی با خریداری دستگاه سی‌تی‌اسکن سعی داریم یکی از مجهزترین ابزار را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان به اطفال، زایمان، مادر و کودک و سرطان‌شناسی، بیمارستان امام رضا (ع) به قلب، عروق و داخلی و بیمارستان 17 شهریور با کاربری فعلی خدمات ارایه می‌شود، تصریح کرد: این بیمارستان برای توسعه بخش اورژانس نیاز به توجه جدی دارد.

جان‌ بابایی از ساخت مرکز زایمان بدون درد در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز به مساحت یک هزار و 100 متر مربع در دستور کار قرار دارد که پروژه ویژه نوزادان و NICU برای این افراد در کنار آن در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، مرکز ، زایمان ، آمل ، درد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.