سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛

افزایش موارد آرتریت روماتوئید در ناحیه دست

بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد آرتریت روماتوئید در مفاصل دست‌ها، انگشتان دست، آرنج و مچ دست افزایش یافته و موجب محدودیت‌های حرکتی زیادی در ناحیه دست شده است.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: هر یکی از مفاصل بدن می‌تواند دچار سائیدگی، التهاب و تخریب شود که البته اینگونه عارضه‌ها در برخی از مفاصل به ویژه مفاصل ران و اطراف زانو بیشتر مشاهده می‌شود.

وی گفت: در بیماری آرتریت روماتوئید مفصل ملتهب و از آن مواد مضری ترشح می‌شود و در نهایت ساختمان مفصلی تغییر شکل می‌دهد.

فقاهت با بیان اینکه در آرتریت روماتوئید غضروف، تاندون‌ها و زردپی دچار آسیب می‌شود، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد آرتریت روماتوئید در مفاصل دست‌ها، انگشتان دست، آرنج و مچ دست افزایش یافته و موجب محدودیت‌های حرکتی زیادی در ناحیه دست شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته آرتریت روماتوئید معمولا هنگامی در ناحیه دست بروز می‌کند که تا حد زیادی پیشترفت کرده و امکان درمان مناسب بیماری سخت شده است.

فقاهت افزود: به محض مشاهده علائم آرتویت روماتوئید به ویژه درد و ومحدودیت حرکتی در ناحیه مفاصل بدن، باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان مناسب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آرتریت روماتوئید در ناحیه مفاصل پا نیز شیوع گسترده‌ای دارد، یادآور شد: بسیاری از مشکلات حرکتی و اختلالات مفصلی پاها، مربوط به آرتریت روماتوئید است و این بیماری پس از آرتروز، مهمترین عامل بروز و مشکلات مفصلی در بسیاری از افراد جامعه است.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.