سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری سل عامل مرگ 1.8 میلیون نفر در سال

آمارها نشان می‌دهند که بیماری سل در مناطق مختلف جهان شیوع گسترده‌ای داشته و به طور میانگین عامل مرگ یک میلیون و 800 هزار نفر در سال است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه حدود 8 تا10 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند که درصد بالایی از آنها به دلیل عدم درمان به موقع و مناسب و شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی و همچنین ابتلای همزمان با بیماری های عفونی و مزمن دیگر، جان خود را دست می‌دهند. 

وی تاکید کرد: برآورد می‌شود که حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده ‌باشند که متاسفانه درصد بالایی از افراد آلوده به موارد سل مقاوم و فعال آلوده هستند. 

خالصی با اشاره به بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از سل در جهان به ویژه در چند کشور درحال توسعه،‌تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند که بیماری سل در مناطق مختلف جهان شیوع گسترده‌ای داشته و به طور میانگین عامل مرگ یک میلیون و 800 هزار نفر در سال است. 

وی یادآور شد: اغلب موارد مرگ و میر ناشی از سل مربوط به کودکان است و همچنین موارد مرگ ناشی از این بیماری در افراد جوان نیز بسیار قابل ملاحظه و چشمگیر است. 

خالصی خاطر نشان کرد: البته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل در بین افراد سالمند نیز بسیار قابل ملاحظه است. 

وی اظهار داشت: بیماری سل در اغلب موارد در افرادی موجب مرگ و میر می‌شود که سیستم دفاعی و قدرت بدنی ضعیف تری دارند، به همین دلیل کودکان،‌زنان باردار و سالمندان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری عفونی بسیار شایع هستند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.