سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌اش را نداده است/ زیاده‌خواهی‌ها را نمی‌پذیریم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آمریکایی‌ها با زیاده‌خواهی می‌خواهند با دانشمندان ما مصاحبه کرده و از مکان‌هایی بازرسی‌های غیرمتعارف داشته باشند درحالیکه هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌اش را نداده است، زیرا این موضوع مربوط به امنیت ملی کشورها می‌شود.

سیدکمال سجادی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که توان هسته‌ای ایران را نابود کنند، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری کاملا دقیق و کارشناسانه است، چرا که آمریکایی‌ها واقعا  می‌خواهند ایران به لحاظ فناوری هسته‌ای توانایی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مواردی که مربوط به امنیت ملی کشور باشد هرگز نخواهیم پذیرفت، گفت: آنها با زیاده‌خواهی می‌خواهند با دانشمندان ما مصاحبه و از مکان‌هایی بازرسی‌های غیرمتعارف داشته باشند درحالیکه هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌اش را نداده است، زیرا مربوط به امنیت ملی کشورها می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: غربی‌ها با توجه به ماهیت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند ما از هیچ فناوری برخوردار نباشیم و همواره به دنبال این موضوع هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان ایرانی شجاعت و اهلیت دارند و می‌دانند که اگر موضوعی را قبول کنند، شرایط را باید با کشورهایی که همان موضوع را پذیرفته‌اند، مقایسه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، درباره روند مذاکرات هسته ای نکات تعیین کننده‌ای بیان و با اعلام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته‌ای ایران تأکید کردند: امریکایی ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته ای ایران هستند در مقابل همه مسئولان ایران ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه توافق خوب از نظر ایران یعنی توافق عادلانه و منصفانه افزودند: در جریان مذاکرات امریکایی ها  6 ماهِ وعده داده شده برای لغو تحریم ها را ابتدا به یک سال تبدیل کردند و بعد با زیاده خواهی های مکرر مذاکرات را طولانی و حتی تهدید به تحریم بیشتر کردند و از نظامی گری و روی میز و زیر میز سخن گفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای در نوعی جمعبندی از روند مذاکرات تأکید کردند: تأمل و مطالعه در روند مطالبات امریکایی ها نشان می دهد هدف آنها ریشه کن کردن صنعت هسته ای ایران، از بین بردن ماهیت هسته ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی محتوا است.

ایشان با اشاره به نیاز حقیقی و مطالعه شده کشور به 20 هزار مگاوات برق هسته ای افزودند: آنها ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته‌ای و محروم کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت، قصد دارند ضمن ادامه فشارها، تحریم ها را نیز به نوعی حفظ کنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر آنها بتوانند به اهداف خود در مذاکرات برسند به یک پیروزی بزرگ رسیده اند چرا که ملت استقلال طلب ایران را تسلیم کرده اند و کشوری را که می تواند الگوی دیگر کشورها باشد شکست داده اند و تمام بدعهدی ها و چانه زنی های آنها برای تحقق همین اهداف است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.