سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ سازمان آتش نشانی درمورد اسباب کشی با ماشین آتش نشانی

سازمان آتش نشانی با انتشار جوابیه ای به درج خبری تحت عنوان اسباب کشی با ماشین آتش نشانی پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، متن جوابیه سازمان آتش نشانی به این شرح است:

با سلام

احتراما با توجه به درج خبر و انتشار عکسی در آن خبرگزاری محترم تحت عنوان "اسباب کشی با ماشین آتش نشانی" که در تاریخ 8/4/1394 منتشر شد، خواهشمند است مقرر فرمایید جوابیه ذیل را حسب قانون مطبوعات جهت روشن شدن اذهان خواننگان محترم، در آن خبرگزاری منتشر می‌شود.

سازمان آتش نشانی یک سازمان عملیاتی و امدادی است و غالب تجهیزات و خودروهای موجود در این سازمان با رویکرد عملیاتی است. اما برخی از این تجهیزات به عنوان پیشتبانی استفاده شده و جنبه عملیاتی و حادثه‌‌ای ندارد. از جمله این تجهیزات، جرثقیل سبک 3 تن و یا همان خودرویی است که در عکس قابل رویت است.

این خودرو در عملیات‌ها و حوادث شرکت نمی‌کند و فقط برای امور پشتیبانی و حمل و نقل وسایل استفاده می‌شود. این سازمان دارای چندین دستگاه جرثقیل سنگین با قدرت و ظرفیت‌های مختلف است که از آن‌ها شرکت در حوادث استفاده می‌کند ولی جرثقیل سبک 3 تنی، کارآیی لازم برای حوادث را ندارد.

در مورد این عکس این توضیح قابل ذکر است که یکی از پرسنل سازمان قصد اهدای سرویس مبلمان خود را به ایستگاه آتش نشانی محل خدمت خود داشت که با هماهنگی مسئول مربوطه این کار انجام شد. در واقع این جابجایی، یک کا درون سازمانی محسوب شده و بدون هماهنگی مسئول مربوطه یا استفاده از تجهیزات سازمانی برای اسباب کشی شخصی نبوده است. ضمن آنکه استفاده از این خودرو در این گونه موارد هیچ گونه خللی در عملیات و ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نمی‌کند.

ذکر این نکته بسیار ضروری است که از آنجایی که این سازمان، یک سازمان خدماتی و مردمی است و با هزینه هموطنان گرامی اداره می‌شود، تمام پرسنل سازمان صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها را بر خود فرض و ضروری می‌دانند. مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیز همواره در تاکید بسیار ویژه‌ای بر این مهم دارد و واحد بازرسی را برای تحقق این هدف مکلف کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
نادر
۲۲:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۴
1.سلام. 2. کسانی که با شرایط داخلی سازمانهای امدادی آشنا هستند میدانند که این جرثقیل کوچک پشتیبانی است.
3.بدیهی است که این روش حمل و نقل مورد تایید نمیباشد . اما در کشوری که دکل گم میشود قابل گذشت است و نادیده گرفتن ..آنهم از مردانی که خواسته یا ناخواسته در دل حادثه رفته و جانشان در خطر است.
4.مشکلات مالی فقط گریبانگر افراد نیست . الان سازمانها هم به شدت مشکل مالی دارند.
5. افراد خیر باید غیر از مدرسه و مسجد سازی به سازمانهای امدادی و ایمن ساز جامعه هم سر بزنند و اگر نیاز بود کمک مالی کنند.
6. مردم باید در امور جامعه اطراف خود و کسانی که به آنها نیاز دارند مانند معلمان . پرستاران. پرسنل اورژانس..آتش نشانی ..راننده تاکسی و غیره مطالعه کنند. اطلاعات کسب کنند و حمایت کنند.
محمد
۱۵:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۴
جناب سالک عزیز. لطفاً جوابیه سازمان آتش نشانی را به دقت بخوانید چون گفته شده ماشین مذکور برای پشتیبانی و حمل و نقل استفاده می شده و با مجوز و اطلاع مسئولین این کار انجام شده است. ضمناً از کجا مطمئنید که سایر وسایل هم بوده یا آنها اهدایی نبوده؟!!!
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۴
ازشما بزرگواران ممنونم که تمام مشکلات را حل کردید.فقط این مورد بود که خدا را شکر بخیر گذشت
سالک
۱۲:۰۶ ۱۰ تير ۱۳۹۴
در جواب آقای محمد باید عرض کنم که طبق کامنت های قبلی علاوه بر مبلمان تخت و کمد هم در ماشین بوده٬
حتی اگر فقط مبلمان هم بود این قابل قبول نیست که چون اهدا کردند با ماشین دولتی حمل و نقل ان را انجام دهند

از این زاویه هم در نظر بگیر
داود
۱۱:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۴
شما جاده چا لوس /جلو مدارس/پارك ها و.... درايام تعطيل زير نظر بگيريد متوجه خودروهاي دولتي در حال ماموريت به همراه زن وبچه خواهيد شد.
محمد
۰۸:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۴
همسایه محترمی که بدون تحقیقات و سوال و جواب اقدام به عکسبرداری و انتشار آن در سایتهای خبری می کنی. امیدوارم با خواندن جوابیه سازمان آتش نشانی کمی یاد خدا و پیغمبر و توصیه های بزرگان دینی بیفتی و دیگر براحتی به کسی تهمت نزنی. ضمناً همشهری باهوش؛ اگر نیت آن آتش نشان فداکار و زحمتکش اسباب کشی بود مطمئناً بغیر از مبلمان سایر وسایل منزل را نیز جابجا می کرد.
شهر وند
۰۷:۱۹ ۱۰ تير ۱۳۹۴
کار اتشنشانی اصولی نبوده در زمینه اسیاب کشی .با پول و مالیات شهروندان بهتر است بجای عملیات اسباب کشی . تمرین باز کردن نردبان و سایر عملیات نجات را مرتبا انجام دهند.
اصغری
۰۱:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۴
به نظر من این یه توجیه فقط واصلا قابل قبول نیست
این ماشین حتی شماره شناسایی و کد نداره پس چطور انقد سریع سازمان اتش نشانی تونست پیداشون کنه و بفهمه که برای جابه جایی مبلمان اهدایی از این خودرو استفاده شده؟؟؟
محمود
۰۰:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۴
لطفا دوستانی که علاقه به ثبت اینگونه صحنه ها دارن سری به خیابانها بزنند و ببینند که از خودروهای دولتی(پلاک قرمز)اخیرا چه استفاده هایی می گردد.استفاده ی شخصی بسیار باب شده لطفا مسوولین دولتی به داد بیت المال برسند
نه شرقی نه غربی
۰۰:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۴
توجیه لازم نیست کسی که مبلمان خود را به سازمان اهدا نموده میتوانست با مبلغی ناچیز یک دستگاه وانت بار برای حمل نیز کرایه کنند . به هر حال این کار مناسب و پسندیده ای نبود .
سید حامد
۲۱:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۹۴
با سلام
کاش انقدر که روی خودروهای اتش نشانی ریزبین هستید، روی خود اتش نشان ها هم بودید
الان سه ساله مشاغل سخت اتش نشان ها عقب افتاده و‌هیچ کس پاسخگو نیست.ممنون میشم این موضوع رو هم توی سایتتون پیگیری کنید
حسین عسگری
۱۹:۴۹ ۰۹ تير ۱۳۹۴
ضمن خسته نباشید به پرسنل سازمان آتش نشانی و قبولی طاعات.دیدگاه بعضی از مردم کوتاه و اون چیزی رو قضاوت میکنن که می بینند
محمد بیهقی
۱۸:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۴
من خودم از ساکنان منطقه ۹هستم
دیروز حین رانندگی این خودرو جلوتر از ماشین من بود
علاوه بر مبلمان تخت و کمدم هم پشت ماشین بود
اتفاقا باعث تعجب خودمم شده بود٬الانم این خبری که منتشر کردید
فقط برای رفع اتهام از سازمان اتش نشانی چون من خودم به عینه شاهد بودم
شاید تخت و کمدم هم جز وسایل اهدایی بوده؟؟!!!!
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ تير ۱۳۹۴
تو شهرستان ما نهاوند يه روستايي داريم به نام توانه که پنج ماه مشکل آب آشاميدني داره بعد که از نامه نگاري و مراجعه به بخشداري و آب و فاضلاب روستايي فرجي حاصل نشد به فرمانداري مراجعه کرديم که مشکلمون رو پيگيري کنن . تازه بعد ده روز که به فرمانداري زنگ زديم ميگن شما ميگيد مشکل داره ما زنگ زديم بخشداري و آب و فاضلاب ميگن چنين مشکلي اصلا وجود نداره. حالا ترسم اين حرف سازمان آتش نشاني هم مثل بخشدار ما باشه که فقط بلده يه جورايي صورت مساله رو پاک کنه
میثم
۱۸:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۴
خدا قوت به بچه های آتش نشان باغیرت کشور عزیزمان ایران