سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامرون: داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد/ همکاری با اسد اشتباه محض است

نخست وزیر انگلیس از شبکه بی بی سی درخواست کرد عبارت "دولت اسلامی" را برای اشاره به گروه تروریستی داعش به کار نبرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رادیو بی بی سی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و نباید برای اشاره به این گروه از عبارت "دولت اسلامی" استفاده کرد.

به گفته کامرون، "داعش تاکنون چندین بار انگلیس را تهدید کرده است. متاسفانه در انگلیس افرادی هستند که جذب چنین ایدئولوژی های مسمومی می شوند. ما از سال 2010 تا کنون بیش از 800 فرد مضنون با انجام حملات تروریستی را بازداشت کرده ایم. شکست و نابودی این گروه تروریستی نیازمند صبر و اتحاد است و زمان زیادی خواهد برد."

کامرون تصریح کرد: گروه داعش برای اجرای حملاتی درانگليس نقشه های هولناکی می‌کشد.

وی در ادامه افزود، "مبارزه با داعش همچون دوره جنگ سرد است. این تروریست ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و بی بی سی باید استفاده از عبارت دولت اسلامی را برای اشاره به این گروه پایان دهد. داعش تهدیدی جدی برای ارزش های ما است."

کامرون ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان حمله تروریستی جمعه در تونس که منجر به کشته شدن 30 شهروند این کشور شد افزود، "ما همه تلاش خود را میکنیم که هرچه سریعتر اجساد قربانیان را به کشور باز گردانیم."

نخست وزير انگليس در بخشی دیگر از سخنان خود همکاری با دولت" بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، برای جنگ با داعش را اقدامی کاملاً اشتباه خواند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.