سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزير يونان مردم کشورش را به آرامش دعوت کرد

حدود چهل و هشت ساعت پیش از پایان مهلت بازپرداخت بدهی های یونان و احتمال ناتوانی این کشور در پرداخت این بدهی ها، نخست وزیر این کشور تلاش می کند به مردم درباره آینده اقتصادی یونان امیدواری دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، حدود چهل و هشت ساعت پیش از پایان مهلت برای بازپرداخت بدهی های یونان و احتمال ناتوانی این کشور در پرداخت این بدهی ها، نخست وزیر این کشور تلاش می کند به مردم درباره آینده اقتصادی یونان امیدواری دهد. 
الکسیس سیپراس در برنامه ای تلویزیونی مردم این کشور را به آرامش دعوت کرد. وی در سخنان خود از تعطیلی موقت بانک ها و اجرای طرح نظارت بر سرمایه ها خبر داد.
شورای ثبات اقتصادی یونان نیز محدودیت برداشت شصت یورو در روز از عابر بانکها را از روز سه شنبه اعمال می کند. 
سیپراس اعلام کرد نقدینگی و همچنین حقوق کارمندان و مستمری بگیران در بانک ها محفوظ هستند. هر گونه مشکلی باید با خونسردی و قاطعیت بر طرف شود. 
پایان یافتن برنامه کمک مالی به یونان در روز سه شنبه و اعلام خبر برگزاری همه پرسی درباره پیشنهادهای وام دهندگان به یونان موجب شکل گرفتن صف های طولانی در برابر خودپردازها از روز یکشنبه شده است. 
یک شهروند در آتن پایتخت یونان می گوید من فکر نمی کنم اعلام خبر تعطیلی بانک ها مردم را بترساند بلکه موجب اعتراض خواهد شد. در واقع باید گفت ما ترس را پشت سر گذاشته ایم. 
الکسیس سیپراس همچنین اعلام کرده است بار دیگر درخواست تمدید برنامه کمک مالی به یونان را برای اتحادیه اروپا و بانک مرکزی این قاره ارسال کرده است. 
این احتمال وجود دارد که یونان نتواند تا روز سه شنبه بدهی یک و نیم میلیارد یورویی خود به صندوق بین المللی پول را بازگرداند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.