سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

نیاز فضای مجازی به قوانین کاملتر

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان قزوین گفت: : فضای مجازی به قوانین کامل تری نیاز دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قزوین؛ علیخانی اضافه کرد: مقررات فضای مجازی جامع نیست و ضرورت ایجاب می کند با کمک دست اندرکاران  قوانین کامل تری در این فضا داشته باشیم.

علیخانی افزود: رسانه های نوشتاری و مکتوب به رسانه های دیجیتال و الکترونیک منتقل شده اند به طوری که انتشار بعضی روزنامه های مکتوب در برخی کشورها کاهش یافته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان قزوین افزود: کامپیوتر در دهه 40 وارد ایران شد و در آن زمان مقرراتی نداشتیم تا دهه 70 که اولین مقررات تدوین شد و بعد از آن در دهه 80 مقرراتی در مورد رایانه و فضای مجازی ایجاد کردیم که این مقررات جامع نیست.

وی تاکید کرد: مهمترین قانون در این حوزه ، قانون جرائم رایانه ای است که در سال 88 به تصویب رسید این قانون الفاظ رایانه را به کار برده و قبل آن، قانون تجارت الکترونیک وجود داشت که صحبت از کامپیوتر می کند.
 
علیخانی گفت: ما قوانین خیلی جامع در مورد رایانه، نشریات الکترونیک و دیجیتال نداریم و نشریات دیجیتالی که در چارچوب قانون مطبوعات مجوز دریافت کنند مشمول این قانون می شوند و وبلاگ ها نیزمشمول قانونی عمومی کشور می شوند و قانون جامعی در بحث وبلاگ ها نیز نداریم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.