سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضازاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد در سال 94

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ریشیه یابی علت اعتیاد در جامعه گفت: مراکز پیشگیری،‌توسعه طرح غربالگری اضطراب در کودکان در سال 94 به منظور پیشگیری از اعتیاد اجرایی خواهد شد.

مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه های پیشگیری از اعتیاد در سال جدید اظهار کرد: با توجه به اعتبارات درنظرگرفته شده  در سال جدید اعتباراتی برای گسترش مراکز پیشگیری دیده شده است که می تواند همچون سال های گذشته گام موثری در این راه برداشته شود.

وی در ادامه افزود:  برای خانواده معتادان، آموزش هایی جهت جلوگیری از روی آوردن به مصرف در کودکان این خانواده ها صورت می گیرد و برای جمعیت عادی نیز با توجه به اینکه باید علت اعتیاد ریشه یابی شود،‌برنامه های غربالگری اضطراب کودکان در نظر گرفته می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی فردی و اجتماعی مهدهای کودک،‌مدارس و دانشگاه ها از دیگر برنامه های حوزه پیشگیری است.

رضازاده تصریح کرد: غربالگری اضطراب که از سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شده است، امسال گسترش خواهد یافت، همچنین تجدید فرصت در فضای مجازی آموزش رفتار مدنی، برنامه های همکاری خانه و مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد، در حوزه برنامه های سال 94 خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی در پایان یادآور شد: اعتیاد موضوعی است که باید ریشه یابی شود و سپس با توجه به سلامت روان و اجتماع و فرد برنامه های موثری برای پیشگیری در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: رضازاده ، پیشگیری ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.