سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری ؛

آبیاری تحت فشار بيش از 28 هکتار از باغات آمل

بيش از 28 هکتار از باغات شهرستان آمل به صورت تحت فشار آبیاری شد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛ مدير جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: بيش از 28 هکتار از باغات شهرستان آمل با اعتبار یک میلیارد و826 ميليون ريالی مجهز به سيستم آبياري تحت فشار شد.

امینی نیاکی افزود:با توجه به کاهش نزولات جوی، پايين بودن راندمان آبياری در روش های آبياری سنتی،توسعه کاربرد روش های آبياری تحت فشار به عنوان يکی از موثرترين راه های استفاده بهينه از منابع آب و خاک است که در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی تصريح کرد:سهميه اجراي مرحله اول آبياري تحت فشار شهرستان آمل 130 هکتار استکه 1/28 هکتار آن با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و826 ميليون ريال از محل صنوق حمايت از توسعه بخش کشاورزی انجام شد.

مدير جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:سقف تسهيلات يارانه ای دولت برای طرح های آبياری قطره ای به ازای هر هکتار 65 ميليون ريال است.

امينی افزود:سطح در حال اجراء10 مورد به مساحت 8 هکتار است که محل تامين اعتبار آن دو مورد ار محل اعتبارات بانک کشاورزی و الباقي آن از محل صندوق توسعه بخش کشاورزي مي باشد .

وی تصریح کرد:متقاضيان جديد امسال 25 نفر و در سطح 24 هکتار به شرکت مهندسين مشاور جهت مطالعه و طراحی معرفی شده اند.

مدير جهاد کشاورزی آمل متقاضيان معرفي شده به صندوق توسعه جهت تامين اعتبار را 55 نفر با مساحت 70 هکتار اعلام کرد و افزود:11 نفر به مساحت 9/9 هکتار هم به بانک معرفی شدند .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.