سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکنولوژی جدید سیستم تهویه را کارآ تر می کند + عکس

محققان سیستم نوینی برای دستگاه های تهویه هوا ساخته اند که می تواند در صورت به کار گیری به میزان زیادی هم بهره وری را بالا ببرد و هم مصرف انرژی را کم نماید.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران سیستم های تهویه هوا دارای ویژگی دوگانه ای هستند. در یک طرف در شرایط آب و هوایی خیلی گرم مورد استفاده قرار می گیرند و از طرف دیگر در آب و هوای خیلی گرم کارآیی بالایی نیز ندارند.

Mistbox تکنولوژی نوینی است  برای سیستم های تهویه هوای محلی که با استفاده از مه آب قبل از اینکه تهویه هوا شروع به کار کند آن را سرد می کند. که با این کار هم بهره وری سیستم تهویه را بالاتر می برد و هم اینکه در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.


بنابراین گزارش شیوه عملکردی سیستم های تهویه هوا شبیه سیستم عملکردی یخچال ها است. به این صورت که یک پمپ ولتاژی از گازهای مرتبط را درون یک مایع کمپرس می کند و آن را به دور یک سیم پیچ می چرخاند. و یک پنکه هوای گرم دور موتور را از آن دور می کند که با این کار باعث می شود مایع به درون گاز برگشته و هوای یخچال را سرد نگه می دارد.

 در ادامه گاز به یک سیم پیچ دومی بیرون از اتاقک یخچال منتقل می شود. جایی که هوای بیرون یخچال گرمای موتور را به بیرون منتقل می کند و در جایی که گاز به صورت فشرده به داخل مایع تزریق شده است این چرخه دوباره تکرار می شود.

سیستم های تهویه نیز به همین شکل کار می کنند و کارآیی آنها به میزان زیادی بستگی به هوایی بیرون دارد. و این چرخه زمانی دارای عملکرد مفید است که سیم پیچ بیرونی بتواند گرما را به صورت بهتری به بیرون انتقال دهد. و اگر هوای بیرون گرم باشد این تخلیه هوای گرم به بیرون کند تر صورت می گیرد و به این طریق سیستم تهویه باید بیسشتر کار کند تا بتواند هوا را سرد نگه دارد.

اما با این روش خنک کردن دستگاه تهویه ،هم هوای گرم داخل راحت تر انتقال به بیرون انتقال پیدا می کند و هم مصرف انرژی کمتر خواهد بود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.