سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

ترغیب جوانان در جهت پیشرفت کسب و کار/ آینده تنها درس خواندن نیست

دانشگاه شریف با برقراری باشگاه کارآفرینان جوان، تلاش می‌کند تا بتواند در جهت پرورش فرزندانی راهبر، مدیر و تأثیرگذار قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران نخستین مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف، در تابستان 1393 توسط دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به وجود آمد تا گامی بلند در جهت توانمند کردن دانش آموزان و دانش آموختگان این کشور بردارد.

در مرداد ماه 93، دوره تابستانی مدرسه کسب و کار شریف، به عنوان پایلوت اولیه با جمعیت 70 نفره از دانش آموزان و دانشجویانی که چندین مرحله مصاحبه را پشت سر گذاشته بودند، آغاز به کار کرد.

این شرکت کنندگان در ابتدای کار در فرآیندی بازی‌گونه، به تیم‌هایی چهار و پنج‌تایی تقسیم شدند که در این تیم‌ها افراد دوشادوش یکدیگر تمرین کردند و به چالش مسابقات متنوع کشیده شدند.

در این مدارس، مباحث نظری و عملی نظیر خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، نحوه تفکر، برنامه‌ریزی، طرح تجاری مدل کسب و کار و اصول شخصیت‌شناسی توسط بهترین استادان هر حوزه به زبانی ساده و اجرایی ارائه می‌شود.

 تحت شعاع قرار دادن دیدگاه فرزندان

علیرضا فیض‌بخش در خصوص مدارس تابستانی می‌گوید: هدف ما از انجام و اقدام به ساختن این مدارس، افزایش توانایی کودک در انجام فعالیت‌های گروهی در جهت پیشرفت است و استادان خاصی برای این مدارس گلچین شده است و بخش عظیمی از این یادگیری‌ها از طریق نمایشنامه، بازی‌های تیمی و طرح‌های کسب و کار صورت می‌گیرد و باعث تغییر دیدگاه فرزندان به زندگی و کسب و کار می‌شود.

وی افزود: فرزندان ما بهتر است که کلاس‌های کسب و کار را از سن 15 سالگی شروع کنند تا بتوانند نحوه صحبت کردن، چگونگی خلاقیت داشتن و حتی چگونگی دست دادن به دیگران را آموزش ببینند و دانشگاه شریف نیز باشگاه کارآفرینان جوان را در همین راستا مهیا کرده تا بتواند فرزندانی راهبر، مدیر و تأثیرگذار را در آینده تربیت کند.

افزایش تعداد شرکت کنندگان در این مدارس

فیض‌بخش در خصوص آمار شرکت کنندگان می‌گوید: در سال گذشته تنها دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان سال اول دانشگاه می‌توانستند در این مدارس ثبت نام کنند ولی امسال این تعداد افزایش پیدا کرده و فرزندان دوران ابتدایی و راهنمایی نیز می‌توانند در این مدارس شرکت کنند.

وی مطرح کرد: تعداد دانش آموزان و دانشجویان در هر کلاس 20 الی 30 نفر هستند و امید بر آن است که افرادی که توانایی و آگاهی بیشتری در این زمینه دارند، بتوانند این الگو را اصلاح بخشند و باعث تکمیل آن شوند.

وی در پایان اشاره کرد: سابقه دانشگاه صنعتی شریف در برگزاری مدارس تابستانی کسب و کار 2 سال است و هدف ما این است که این کلاس‌ها در شهرهایی مانند شیراز، یزد و اهواز نیز برگزار شود که نیازمند حمایت می‌باشد و امید بر این است که بتوان با برگزاری این مدارس به همراه آموزش کلاسیک، شرایط کسب و کار را برای فرزندان ایجاد کنیم.



گزارش از بهاره درویشی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.