سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز زیر پوشش مرکز نجات دریایی ایران

مراکز جستجو ونجات دریایی در دو ماهه ابتدای سال جاری 43 دریانورد را در سواحل خلیج فارس، دريای عمان و دریای خزر نجات دادند.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، مدیر کل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراکز جستجو و نجات در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با مشارکت و همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه های ذیربط در طرح ملی جستجو و نجات و با استفاده از شناورهای ناجی توانستند به این دریانوردان مضطر کمک رسانی کنند و همچنین به 27 دریانورد نیز خدمات پزشکی از راه دور ارائه شد.

محمد رضا قادری با بیان الحاق ایران به کنوانسیون جستجو و نجات دریایی افزود: بر اساس الزامات این کنوانسیون ایران وظیفه دارد در همه آب‌های ایران برای همه کشتی های تحت پرچم ایران و همچنین کشتی های عبوری در منطقه خدمات جستجو و نجات دریایی را ارائه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 50 هزار کشتی اقیانوس پیما پس از عبور از تنگه هرمز از محدوده دریایی ایران عبور می‌کنند که همگی تحت پوشش خدمات جستجو و نجات ایران قرار می‌گیرند.

قادری در ادامه به همایش و مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف ایجاد هماهنگی عملیاتی، ارتقاء مهارت‌های فردی و گروهی تیم های عملیاتی هر ساله در یکی از بنادر شمالی و جنوبی کشور برگزار می‌شود.

قادری افزود: در مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی که خرداد ماه در آب‌های استان گیلان برگزار شد 3 فروند بالگرد و 28 فروند شناور نسبت به تمرین عملیات اطفاء حریق، کنترل صدمات، جستجو و نجات، مقابله با آلودگی و انتقال مصدومان اقدام کردند.

مدیر کل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: برگزاری این گونه مانورها در چارچوب ترغیب ارگان های دریایی و بخش خصوصی برای مشارکت مؤثر در عملیات‌های واقعی جستجو و نجات (SAR) و مقابله با آلودگی، آگاهی از نقاط ضعف در استفاده از تجهیزات و رفع موانع و مشکلات عملیاتی و حضور حاکمیت در آب‌های سرزمینی است.

وی با اشاره به شرکت واحدهای دریایی و هوایی سازمان بنادرو دریانوردی، نیروی دریایی ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، شرکت نفت خزر، اورژانس و نیروهای مردم نهاد در مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی گفت: با توجه به اهمیت همکاری کشورهای منطقه نمایندگانی از کشورهای آذربایجان و ترکمنستان در این مانور به عنوان ناظر حضور داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.