سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی راه آهن برای توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان

رئیس کمیته ترانزیت راه آهن درحاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با وزیر اقتصاد سرمایه گذاری خارجی ازبکستان دیدار و آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان اعلام کرد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛  غراوی درباره دیدار با غنی‌اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان گفت: در این جلسه در مورد راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان از جمله ترانزیت پنبه و کود شیمیایی تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین در این مذاکرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان 400 هزار تن و انواع کود به میزان 300 هزا ر تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت کود تا سقف یک میلیون تن در سالهای پیش رو تاکید کردند.

عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن گفت: در نتیجه این مذاکرات اقدامات عملی از سوی راه‌آهن ازبکستان در حال انجام است به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل کود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال تا به امروز در حدود 60 هزار تن کود به بندرعباس ترانزیت شده است.

شایان گفتن است غراوی که به همراه هیات ایران و همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت عازم ازبکستان شده بود در حاشیه اجلاس کمسیون مشترک ایران و ازبکستان در خرداد ماه سال جاری درتاشکند علاوه بر انجام نشست جداگانه با آقای غنی اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان در جلسه مشترک با شرکت های بخش خصوصی ریلی- جاده ای و بازرگانان حضور یافت و به سؤالات و مشکلات بخش خصوصی در ارتباط با راه آهن و امور ریلی پاسخ داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.