سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگستری استان تهران پیشگام در تهیه مقدمات اجرای قانون

رئیس دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران علیرغم گستردگی حوزه قضایی، در مرحله تهیه مقدمات برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید پیشگام بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران ، ششمین نشست شورای معاونین دادگستری  استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: بحمدا... با کمک همه دست اندرکاران و مساعدتهای ستاد قوه قضاییه این قانون در موعد مقرر به مرحله اجرا درآمد ، نواقص و مشکلات احتمالی نیز با مساعدتها و همیاری های دوستان به مرور رفع خواهد شد .  

وی افزود: می توانیم ادعا کنیم دادگستری استان تهران علیرغم گستردگی حوزه قضایی آن، در مرحله تهیه مقدمات برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید پیشگام بوده و علاوه بر آن جامعیت تدابیر اتخاذ شده در استان به گونه ای بود که همه ابعاد اجرایی آن را شامل می شود و در مورد دسترسی مردم به مراجع قضایی جدید نیز با کمترین تغییرات به گونه ای عمل شد که هیچگونه معطلی و سرگردانی برای اصحاب پرونده ها ایجاد نشود.

بنابراین گزارش، مطابق با دستور کار جلسه تعدادی از اعضاء شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و پس از انجام مباحث کارشناسی لازم مقرر شد در جهت رفع ابهامات احتمالی قانونی پس از اجرای تدریجی قانون آیین دادرسی کیفری جدید، کمیته ای تحت عنوان کمیته علمی تشکیل تا موارد ارجاعی را به دقت بررسی و برای ایجاد رویه واحد قضایی، نظرات مشورتی خود را به اطلاع قضات در سطح استان برساند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.