سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت هوایی بدون ارتباط با صاحبان این تکنولوژی روند بسیار کندی دارد

مسوول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از اهداف این کمیته در سال جاری، تصویب سند نقشه راه فناوری تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس کیهان آقایی، مسوول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: کمیته تعمیر و نگهداری ستاد، وظایف مختلفی مانند مراکز MRO (مراکز اورهال هواپیما) در کشور، بررسی وضعیت بازار MRO در منطقه و جهان، وضعیت و تدوین نقشه راه و اجرایی سازی آن در ستاد دارد.

وی افزود: کمیته تعمیر و نگهداری در سال جاری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تصویب سند نقشه راه فناوری و تعمیر و نگهداری هواپیما در ستاد، برگزاری جلسات هم اندیشی با مسوولین ارشد خطوط هوایی موجود در کشور، بررسی نیازهای خطوط هوایی، یکپارچه سازی مراکز متعدد تعمیر و نگهداری هواپیماها، Sector بندی مراکز تعمیراتی بر اساس Configuratin هواپیما و در نهایت بهره گیری از کلیه امکانات داخلی و رفع نیاز از ارسال هواپیماها به مراکز خارجی برای اورهال یا هر خدمت دیگر جزء این برنامه ها است.

آقایی، در خصوص نقش کمیته تعمیر و نگهداری در توسعه صنعت هوایی، گفت: توسعه صنعت هوایی کشور بدون ارتباط با صاحبان این تکنولوژی روند بسیار کندی دارد و با مشکلات و چالش های زیادی مواجه خواهد بود و علت عدم رشد مورد انتظار در 30 سال گذشته نیز همین عدم ارتباط بوده است.

مسوول کمیته تعمیر و نگهداری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی، بیان کرد: با توجه به پروژه ملی ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره، کمیته تعمیر و نگهداری نیز در خصوص برنامه ریزی در جهت ایجاد زیرساخت و انجام تعمیرات دوره ای و اورهال این هواپیما برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد تا در حوزه توسعه صنعت هوایی نقش بسزایی ایفا کند.

وی، در خصوص وضعیت ایران در این صنعت نسبت به کشورهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت های موجود و نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص و رشد چشمگیر دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور و تجهیزات و ابزارهای مخصوص، دانش لازم برای پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور موجود است.

آقایی بیان کرد: در حال حاضر می توان گفت هر هواپیمای جدیدی که در آینده خریداری شود به شرط آموزش تخصصی آن هواپیما و دریافت مدارک در داخل کشور، تعمیر، نگهداری و اورهال خواهد شد و با توجه به مزیت رقابتی نرخ ساعت کار کشور، ایران می تواند مرکز تعمیرات هواپیماهای مختلف در منطقه باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.