سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بان کی مون:

اقدامات نظامی علیه مهاجران برخلاف حقوق بین الملل است

دبیر کل سازمان ملل اقدامات نظامی را در سواحل لیبی برای جلوگیری از مهاجران برخلاف حقوق بین الملل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس24 اقدامات نظامی اتحادیه اروپا علیه مهاجران و آوارگان را برخلاف حقوق بین الملل توصیف کرد.

بان کی مون در مصاحبه با این شبکه گفت:ما درباره افزایش تعداد مهاجران و آوارگان به قاره اروپا بسیار نگران هستیم و البته این یک مسئله جهانی است.

وی گفت:اولویت سازمان ملل متحد این است که باید حقوق و شرافت انسانی رعایت شود و جان انسان ها باید نجات یابد.این اولویت ما است.

دبیرکل سازمان ملل متحد درباره صحبت ها در اتحادیه اروپا برای مقابله نظامی در سواحل لیبی با این مسئله گفت: همه اقدامات باید براساس حقوق بین الملل باشد.برای اقدام نظامی نخست باید توافق با کشور مستقل لیبی حاصل شود و همچنین باید درباره این مسئله در شورای امنیت گفتگو شود. من فکر می کنم اعضای شورای امنیت در این زمینه نگرانی خود را اعلام کردند. مهم است مذاکرات فعلی با کمک آقای لئون فرستاده من موجب توافق خوب برای تشکیل دولت وفاق ملی در لیبی گردد.در صورتی که چنین توافقی صورت گیرد سپس دولت وفاق ملی لیبی می تواند با چنین اقداماتی موافقت کند اما در حال حاضر همه چیز باید براساس حقوق بین الملل باشد.

من و نماینده ویژه من آقای لئون با دیدگاه خوش بینانه بسیار در تلاش هستیم تا این دولت وفاق ملی تشکیل گردد.من و او با نمایندگان احزاب گفتگو داشتیم و کشورهای همسایه نیز در حال کمک هستند.ما سخت در تلاش هستیم تا به توافق برسیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.