سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد:

صورت حساب های بیمارستانی در بخش خصوصی ظرف یك ماه پرداخت می شود

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت صورت حساب های بیمارستانی در بخش خصوصی ظرف یک ماه خبر داد و گفت: تعرفه های کتاب ارزش نسبی خدمات نیز در قراردادها رعایت می شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و صنعت بیمه كشور با محور تعامل بین شركت های بیمه و بیمارستانها به میزبانی بیمه مرکزی، دکتر محمدابراهیم امین؛ رئیس كل بیمه مركزی اظهار داشت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت که رضایت مردم و مسئولان نظام را به دنبال داشته است، شركت های بیمه بازرگانی با توجه به همه تعهداتی كه به ذینفعان خودشان دارند حداكثر همراهی و هم فكری را در مسیر اجرای این برنامه خواهند داشت.
وی افزود: بیمه مركزی مقام ناظر در صنعت بیمه است و انتظار می رود شركت های بیمه تعاملاتشان را بر اساس سیاست های كلان دولت پیش ببرند و همزمان با اجرای برنامه تحول نظارم سلامت در دولت تدبیر و امید ،نمی توان مشکلات پیش روی این برنامه در خصوص بیمه ها را که وزیر بهداشت نیز به آن اشاره کردند، نادیده گرفت.
 
دکتر امین یادآور شد: توقعات و انتظارات متقابلی نیز وجود دارد كه به عنوان شركت های خصوصی و بازرگانی، الزامات و ملاحظاتی كه بر كار ما حاكم است و پاسخگویی كه به سهامداران  باید داشت، می بایستی لحاظ شود.
 
وی تاکید کرد: در این راستا مشکلات موجود ان قدر پیچیده نیست كه منجر به چنین برداشت هایی شود كه با تقابل  و یا عدم همراهی تعبیر شود.
 
دکتر امین بیان کرد:  شركت های بیمه مشكل نقدینگی در این سطح ندارند كه ما بخواهیم بانك وسط بیاید، پول بپردازد و بعد اعتبار بدهد.
 
وی خواهان حساسیت بیشتر مدیران عامل در این حوزه  شد و گفت: باید در این خصوص با رعایت قوانین و مقررات رسیدگی های لازم را انجام دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: 
باید در نظر بگیریم كه اقتصاد بخش خصوصی و بیمارستان های خصوصی به خاطر مطالباتی كه از شركت های بیمه دارند متزلزل نشوند و به ورشكستگی دچار نشوند.
 
وی یادآور شد: در این جلسه به این جمع بندی رسیدیم که   صورت حساب های بیمارستانی در بخش خصوصی رسیدگی و ظرف یك ماه پرداخت شود و تعرفه های كتاب ارزش نسبی خدمات در قراردادها رعایت شود.
 دکتر امین ادامه داد: همچنین مقرر شد شیوه نامه استاندارد نیز ظرف یك ماه توسط سندیكای بیمه گران تدوین شود و به بیمه مركزی و وزیر بهداشت ارسال شود.
 
 رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: وزارت بهداشت باید به عنوان یك نهاد حاكمیتی بیمارستان های خصوصی را به پذیرش تبادل الكترونیكی مكلف كند و به هردلیلی، از این اقدام كه شركت های بیمه خواهان آن هستند  ممانعت نكنند.
 
وی با بیان اینكه شركت های بیمه چقدر حق بیمه ثالث صادر كرده اند و سهم وزارت بهداشت چقدر است، گفت: این مسئله را بیمه مركزی تعیین می كند و اگر شركت بیمه ای احیانا از پرداخت بدهی هایی كه بیمه مركزی رسما آنرا تایید كرده است استنكاف كند، از طریق سازمان مالیاتی و اختیاراتی كه دارند اقدام كنند. البته شركت بیمه ای هم نداشتیم كه بدهی داشته باشند مگر یك یا دو شركت كه مشكلات مالی خاصی داشتند.

دکتر امین گفت: در این مورد هم بیمه مركزی رقم بدهی همه شركت های بیمه را محاسبه كرده و به وزیر محترم اعلام خواهد كرد.
                      



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.