سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور:

درآمدهای فرودگاه‌ها به 400 میلیارد تومان رسید / بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به فرودگاه‌ها

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از بدهی 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به فرودگاه‌ها خبر داد، گفت: در حال حاضر درآمدهای فرودگاه‌ها با توجه به وضعیت منطقه اوکراین و ایران به 400 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مه ابادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما دو غفلت تاریخی در حوزه فرودگاهی داریم گفت: در توسعه خدمات و نیز ابعاد کمی و کیفی و همچنین توسعه منابع انسانی اشتباهات بسیاری را داشته‌ایم.

وی افزود: در هفته دولت چندین طرح و تحول خدمات رسانی در فرودگاه‌های کشور در دست اجرا داریم.

مدیر عامل فرودگاه‌های کشور به درآمدهای پروازهای عبوری و عادی کشور اشاره کرد و گفت: 300 میلیارد تومان به طور میانگین در سال است.

وی درادامه افزود: سالانه 20 تا 30 میلیار تومان به واسطه اتفاقاتی که در محل رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود و در حال حاضر به دلیل اتفاقات رخ داده در اکراین و نیز در منطقه ایران میزان درآمدها به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مه‌آبادی افزود:  در حال حاضر بین 100 تا 200 میلیارد تومان این درآمدها موقتی است که البته سعی می‌کنیم با ارتقای کیفیت خدمات و ایجاد راه‌های مستقیم و کوتاه و یک طرفه بخشی از این درآمدها را نگه داریم.

مدیر عامل فرودگاه‌های کشور به حجم بدهی‌های ایرلاین‌ها به فرودگاه‌ها گفت: میزان این بدهی‌ها به 600 میلیارد تومان رسیده است که البته بخشی از آن بخاطر محدودیت منابع است.

مه آبادی به قانون آزادسازی نرخ‌ها اشاره کرد و افزود: مقرر بود در سال سوم برنامه پنجم آزادسازی کامل نرخ‌ها در بخش حمل و نقل هوایی محقق شود، اما این هدف اجرایی نشد و به همین دلیل درآمدهای ایرلاین‌ها هم کافی نیست تا بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند، 

به‌عنوان مثال شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر زیان زیادی بابت خدمات‌رسانی به نقاط محروم متحمل می‌شوند.

وی به لزوم هماهنگی بیشتر بخش نظامی و غیرنظامی هوانوردی اشاره کرد و گفت: قطعاً با همکاری ستاد فرماندهی کل قوا روان‌سازی ترافیک در بخش هوایی و توسعه راه‌های هوایی محقق شده است، اما نیازمند تعامل بیشتر نظامی برای توسعه مسیرهای هوایی و کوتاه کردن مسیرها هستیم.

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تأکید کرد: قطعاً توسعه کشور در بخش هوانوردی به توسعه همه‌جانبه می‌انجامد.

مهابادی افزود: در بسیاری از فرودگاه‌ها در بخش توسعه به نسبت لازم رسیده‌ایم و البته باید فضای خدمت‌رسانی گسترده‌تر شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد تمام دنیا تفکیک فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی است، گفت: این امر با همکاری ستاد فرماندهی کل قوا حتماً محقق می‌شود که نماد آن فرودگاه امام خمینی(ره) است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: درحال حاضر درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) برابر با 53 فرودگاه کشور است.

 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.