سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه بارفروشان:

قیمت میوه تابع عرضه و تقاضا است

رئیس اتحادیه بارفروشان با تأکید بر اینکه قیمت میوه تابع عرضه و تقاضا است، گفت: اتحادیه بارفروشان هیچ افزایش قیمتی را به خریداران تحمیل نمی‌کند بلکه تنها قیمت واقعی میوه را کنترل می‌کند.

سید محسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علل گرانی قیمت میوه گفت: علت گرانی میوه یا هر کالای دیگر در مرحله اول تابع عرضه و تقاضا است و اگر عرضه کم باشد قیمت بالا می‌رود.

وی افزود: در میادین میوه و تره‌بار قیمت دست صنف بارفروشان نیست که به دلخواه خود آن را تغییر دهند بلکه تولیدکنندگان و خریداران در قیمت تمام شده میوه تأثیرگذار هستند.

به گفته محمودی، تولیدکنندگان میوه قبل از برداشت محصول از قیمت آن در سراسر کشور اطلاع کسب می‌کنند و بعد میوه را به میادین سطح کشور ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: در قیمت نهایی میوه خریداران نیز نقش بسزایی دارند چرا که اگر قیمت میوه‌ای به عنوان مثال 5 هزار تومان باشد برای آن رقم بیشتری را پرداخت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا در قیمت میوه نقش اصلی را دارد، گفت: اتحادیه بارفروشان بر قیمت واقعی میوه و توزیع مناسب آن نظارت دارد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت میوه‌های وارداتی نیز از عرضه و تقاضا تبعیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه میوه یک کالای فاسدشدنی است، اتحادیه بارفروشان هیچ افزایش قیمتی را به خریداران تحمیل نمی‌کند و خرده‌فروشان سطح شهر نیز با 35 درصد سود می‌توانند میوه را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.