سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این بیماری را از ابتدای جوانی جدی بگیرید

زمینه ابتلا به نقرس در بسیاری از موارد از دوران جوانی ایجاد می‌شود، به همین دلیل این بیماری باید از ابتدای جوانی جدی گرفته شده و با آن مقابله کرد.

هوشنگ فقاهت، متخصص روماتولوژی در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  گفت: نقرس بیماری شایعی است و متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که میزان شیوع و بروز آن در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه نقرس معمولاً در سنین بالای 40 سال دیده می‌شود، تأکید کرد: زمینه ابتلا به نقرس در بسیاری از موارد از دوران جوانی ایجاد می‌شود، به همین دلیل این بیماری باید از ابتدای جوانی جدی گرفته شده و با آن مقابله کرد.

فقاهت افزود: سالانه میلیون‌ها نفر به نقرس مبتلا می‌شوند و درصد بالایی از این افراد کمتر از 40 سال و حتی کمتر از 30 سال دارند.

وی گفت: درصد بالایی از مبتلایان به نقرس به موقع درمان نمی‌شوند که این موضوع یکی از دلایل تشدید این بیماری و بروز حملات نقرس است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در معرض خطر نقرس هستند، باید مصرف پروتئین را در خود محدود کنند و تا حد امکان از مصرف گوشت، ماهی، جگر، مغز، مرغ، بوقلمون، لوبیا، جو و اسفناج پرهیز کرده و یا مصرف آنها را به کمترین میزان برسانند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.