سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی خبر داد

تخفیف‌های بی‌مورد بیشترین میزان تخلف‌ آزمایشگاه‌ها

رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی با اشاره به تخلفات پزشکی این رشته گفت: تخفیف‌های بی‌مورد آزمایشگاه‌ها بیشترین میزان تخلف‌های این متخصصین محسوب می‌شود.

بهزاد پوپک، رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تخلفات پزشکی این رشته اظهار کرد: تخلفات متخصصین علوم آزمایشگاهی در چند گروه اتفاق می‌افتد که از جمله آن می‌توان به تخفیف‌های بی‌مورد اشاره کرد این مسئله سبب کاهش کیفیت کار آزمایشگاه‌ها می‌شود و بیشترین موارد تخلف مربوط به این حوزه است البته این متخصصین کمترین میزان تخلفات را دارند.

وی با اشاره به موارد تخلف آزمایشگاه‌ها در نظام پزشکی بیان کرد: تبلیغات غیرمعمول مانند تبلیغ بهترین کیفیت و تست مواردی که در علم عام امکان ندارد در زمره تخلفات پزشکی قرار می‌گیرد و این موارد در میزان بسیار کمی اتفاق می‌افتد.

رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی با اشاره به تأثیر تعرفه‌های کنونی در کار آزمایشگاه‌ها تصریح کرد: تعرفه وزارت بهداشت برای متخصصین علوم آزمایشگاهی کمتر از تعرفه قبلی اعلام شد این مسئله خود چالش‌های متعددی را برای جامعه آزمایشگاهی ایجاد می‌کند در صورتی‌که هزینه‌های آزمایش و تعرفه‌ها غیرواقعی باشد سبب تضییع حقوق بیمار می‌شود و همکاران آزمایشگاهی با تلاش‌های خود توانستند از این مسئله جلوگیری کنند.

پوپک ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی هم تخفیف خاصی از متخصصین آزمایشگاهی می‌خواهند به جای آنکه به کیفیت کار آزمایشگاه‌ها فکر کنند این مسئله را نیز وزیر بهداشت به طور حتم مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تأخیر بیمه‌ها در پرداخت هزینه آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: بیمه‌ها نیز در این بین مدعی ثبت اینترنتی هزینه‌ها شدند و این مسائل فشار مضاعفی را بر جامعه آزمایشگاهی وارد می‌کند، سعی می‌کنیم مجموع این مسائل بر کیفیت کار آزمایشگاه‌ها تأثیری نگذارند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.