سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مردم و شخص اول استان نباید در سیستم قضایی تفاوتی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: وظیفه قاضی و سیستم قضایی این است که بین مردم با شخص اول استان وکشور تفاوت قائل نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری روز گذشته در دیدار با اعضای شورای قضایی و معاونین دادگستری کل استان کرمان استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه  افزود: قضاوت و حکم صادر کردن از دشوارترین مشاغل جامعه است ورعایت عدالت در جامعه دشوارترین کارها است.

جعفری خاطرنشان کرد: باید عدالت در کشور ما به طور کامل محقق شود و روحانیت وظیفه دارد، مسئله قضا را برای توده مردم تشریح کند که بدانند کار دشواری است و توقعات مردم از دستگاه قضا کمتر شود.

وی افزود: پیشرفت‌های خوبی در امر قضا در استان کرمان داشته‌ایم و ان‌شاء‌الله در سال‌های آینده این پیشرفت و تکامل بیشتر و بیشتر هم می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از جمله کارهایی که قاضی و مسئولان قضایی باید مدنظر قرار دهند، رعایت عدالت بین شاکی و متشاکی و همه را با یک چشم دیدن است و نباید فرقی بین شخص اول استان با یک فرد معمولی باشد.

وی تاکید کرد: نباید قضات و مسئولان قضایی امتیازی را برای شخص اول استان قائل شوند و این کار آسانی نیست و سختی کار قضا آن قدر بالاست که هر کسی راضی نمی‌شود قضاوت را بر عهده گیرد.

وی از جمله کارهایی که قاضی و مسئولان قضایی باید مدنظر قرار دهند، رعایت عدالت بین شاکی و متشاکی و همه را به یک چشم دیدن است و نباید فرقی بین شخص اول استان با یک فرد معمولی باشند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شاکی ، قضائی ، قاضی ، تفاوت ، عدالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.