سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد «پست سازمانی جدید» در دولت ممنوع شد +سند

سازمان مدیریت در نظر دارد با در اختیار گرفتن پست‌های سازمانی بلاتصدی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای ساختاری دستگاههای اجرایی بدون افزایش سقف پست‌های دولت، اقدام کند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از صبحانه، بر اساس دستورات قانونی، هر کارمند و مستخدم دولتی باید دارای یک پست سازمانی باشد و طبق تعریف قوانین استخدامی کشوری، پست سازمانی عبارت است از محلی که در سازمان، وزارت خانه ها و موسسات دولتی به طور مستمر برای یک شغل و ارجاع آن به یک مستخدم در نظر گرفته شده است. اعم از اینکه دارای متصدی باشد یا بدون متصدی باشد.

پست هایی که جنبه استمرار ندارد به عنوان پست موقت شناخته شده و استخدام افراد به طور رسمی برای تصدی این پستها خلاف قانون است. موسسات دولتی موظفند سازمان تفصیلی خود را با قید تعداد پستهای سازمانی کلیه واحدهای تابعه خود تهیه و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور (سازمان مدیریت فعلی) جهت تصویب تسلیم کنند.

مهمترین مصوبات دولت یازدهم در زمینه تصویب پست سازمانی جدید را می توان تصویب 379 پست سازمانی جدید برای نیروگاه اتمی بوشهر و 3400 پست سازمانی جدید برای سازمان ثبت اسناد دانست که ظاهرا پایانی بر این موضوع مهم اداری در کشور خواهد بود چراکه بر اساس بخشنامه جدید سازمان مدیریت، این موضوع عملا امکان پذیر نیست.



طبق نامه روزهای اخیر محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور به دستگاههای اجرایی، به منظور تحقق سیاست های کلی نظام اداری و سایست های کلی اقتصاد مقاومتی، دستگاههای اجرایی موظفند در سقف پست های سازمانی مصوب و اعتبارات مربوطه، وظایف محوله را سازماندهی کنند و از ارائه پیشنهاد برای ایجاد پست سازمانی جدید به این سازمان جهت طرح در هیئت دولت خودداری کنند.

در ادامه این ابلاغیه معاون رییس جمهور، اعلام شده است که سازمان مدیریت در نظر دارد با در اختیار گرفتن پست های سازمانی بلاتصدی دستگاههای اجرایی، نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای ساختاری دستگاههای اجرایی بدون افزایش سقف پست های دولت، اقدام کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.