سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفتار بی‎شرمانه با زنان با استفاده از "کلاه گیس"

اعضای باند زورگیری با کلاه‌گیس تغییر قیافه می‌دادند و نقشه‌های شوم خود را به اجرا می‌گذاشتند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از جام نیوز، اعضای باند زورگیری با کلاه‌گیس تغییر قیافه می‌دادند و نقشه‌های شوم خود را به اجرا می‌گذاشتند.

آنها پس از سوار كردن زنان و دختران به‌خودروی خود، آنها را ربوده و پس از انتقال به محلی خلوت دست به آزار و اذيت و سرقت اموالشان مي‌زدند.اعضای اين باند 20روز قبل با شكايت زن جوانی تحت تعقيب پليس شهرستان اهواز قرار گرفتند. زن جوان در شكايت خود به مأموران گفت: غروب بود كه از محل كارم در يكی از خيابان‌های اهواز بيرون آمدم و كنار خيابان منتظر تاكسی بودم تا به خانه بروم. در همين هنگام يك خودروی پرايد مقابلم توقف كرد كه پسر جوانی پشت فرمان آن نشسته بود.

به غيراز او مردی هم روي صندلی عقب نشسته بود كه وانمود مي‌كرد مسافر است. سوار ماشين شدم و راننده به راه افتاد اما ناگهان تغيير مسير داد و به محض اينكه اعتراض كردم، جواني كه روي صندلی عقب نشسته بود چاقويی روي پهلويم گذاشت و تهديد كرد كه هرچه پول و طلا دارم در اختيارش قرار دهم. در آن لحظه وحشت كردم و از ترس جانم پول‌هايم را به همراه گوشی تلفن همراهم و ساعت مچی ام در اختيار آنها قرار دادم. من تصور می كردم كه آنها رهايم مي‌كنند اما سارقان مرا به پاركی در حاشيه اهواز بردند و مورد آزار و اذيت قرار دادند. پس از آن كنار همان پارك مرا از ماشين به بيرون انداختند و فرار كردند. درآن شرايط وقتي می خواستم شماره پلاك ماشين دزدان را يادداشت كنم متوجه شدم كه روی آن گل پاشيده‌اند تا خوانده نشود.

   شكايت‌های سريالی

با شكايت زن جوان، اكيپی از كارآگاهان پليس آگاهي با دستور سرهنگ خواجوی، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان جست و جو براي شناسايی زورگيران مسلح را شروع كردند. مأموران با كمك مالباخته به چهره‌نگاری زورگيران پرداختند اما هيچ ردي از مردان شيطان صفت به‌دست نيامد. درشرايطي كه كارآگاهان سرگرم تحقيق در اين پرونده بودند چند شكايت مشابه ديگر نيز در اداره آگاهی مطرح شد كه نشان مي‌داد اعضای باند به‌صورت سريالی دست به ربودن زنان، آزار و اذيت و سرقت اموال آنها مي‌زنند. همه شاكيان مي‌گفتند كه دزدان بعد از زورگيری با تهديد سلاح آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده و سپس در محلی خلوت رهايشان كرده‌اند. آنچه در بين همه سرقت‌ها مشترك بود اين بود كه دزدان 3مرد جوان بودند كه پلاك ماشين خود را با گل و لاي پوشانده بودند.

تغيير چهره

تنها سرنخ پليس براي دستگيري مردان شيطان‌صفت تصاوير چهره‌نگاری شده آنها و مشخصات ظاهري خودرويشان بود. تحقيقات كارآگاهان ادامه يافت و تيم‌هاي نامحسوس به جست‌وجو در خيابان‌ها و نقاط خلوت شهر پرداختند تا اينكه در نهايت ردی از زورگيران به‌دست آمد. مأموران پليس آگاهي استان خوزستان اواخر هفته گذشته مخفيگاه متهمان را شناسايي كردند و هر 3عضو باند را در عملياتی غافلگيرانه به دام انداختند. در مخفيگاه متهمان حتی خودروی پرايدی كه پلاك‌هايش با گل پوشيده شده بود نيز كشف شد اما نكته‌ای كه عجيب به‌نظر مي‌رسيد اين بود كه سارقان هيچ شباهتی با تصوير چهره‌نگاری نداشتند.

سر 2 نفر از دزدان كچل بود اما در تصويري كه از آنها وجود داشت، 2 جوان با موهای بلند و فرفری بودند. ديگري نيز جوانی بود كه در تصوير چهره‌نگاری شده‌اش موهای بلندی داشت. آنجا بود كه مأموران حدس زدند متهمان خود را گريم می كردند تا چهره‌شان شناسايی نشود. حدس آنها وقتي درست از آب درآمد كه كارآگاهان در خانه يكی از دزدان 3كلاه گيس پيدا كردند. دزدان وقتی براي سرقت به خيابان‌ها مي‌رفتند از اين كلاه گيس‌ها استفاده مي‌كردند.

اين 3زورگير كه همگی حدودا 23ساله هستند در بازجويی ها اعتراف كردند كه در زمان‌های خلوت (هنگام ظهر و شب) سوار بر خودروی پرايد می شدند و بعد از شناسايی طعمه‌شان از بين زنان و دخترانی كه در خيابان منتظر تاكسی بودند، آنها را سوار خودروی خود كرده و پس از آن نقشه شومشان را عملي می كردند.

متهمان تاكنون به 5فقره سرقت از زنان به اين شيوه اقرار كرده‌اند. با وجود اين هر 3براي انجام تحقيقات تكميلی و شناسايی جرايم احتمالی ديگر و شاكيان جديد در اختيار مأموران پليس آگاهي استان خوزستان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.