سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

شناسایی 900 بیمار ام اس در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از 900 بیمار مبتلا به ام اس در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، دکتر مرتضی هاشم زاده در دومین همایش شناخت ام اس در شهرکرد، با اشاره به این که این بیماری در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی پدید می آید گفت: ام اس یکی از شایع ترین بیماری ها در بین افراد جامعه است که میلیون ها نفر در دنیا از این بیماری رنج می برند.

وی افزود: این بیماری با درگیر کردن سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) باعث پیدایش مشکلات جسمی و حرکتی در شخص می شود.

دکتر هاشم زاده با بیان اینکه این بیماری درمان خاصی ندارد اظهار داشت: این بیماری با داروهای تعدیل کننده تا حدی قابل کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: اختلالات بینایی، خستگی، گرفتگی و سختی عضلات، کرختی، حساسیت به گرما، اختلال در حفظ تعادل بدن و  عدم کنترل ادرار و مدفوع  از علایم شایع این بیماری است.

دکتر هاشم زاده افزود: خدمات درمان، تأمین دارو و خدمات مشاوره ای این بیماران در استان چهارمحال و بختیاری به صورت رایگان ارائه می شود.

بیماری ام اس وضعیت متغیری دارد و برحسب اینکه کدام قسمت از سیستم اعصاب مرکزی دچار صدمه شود، باعث بروز علایم مختلفی می شود.

تشخیص این بیماری با بررسی اطلاعات دریافتی از خود شخص و نتایج حاصل از معاینات بالینی به همراه آزمایش و تصویربرداری مایع نخاع، انجام می شود.

دومین همایش شناخت ام اس با شرکت مسئولین بهداشت و درمان، پزشکان، کارشناسان و جمعی از بیماران مبتلا به ام اس استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.