سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اوقاف:

فعالیت قرآنی از انحصار جامعه قرآنی خارج می‌شود/سازمان‌ها باید روحیه کار تیمی را تقویت کنند

حجت‌الاسلام محمدی گفت: فعالیت‌های قرآنی باید از انحصار جامعه قرآنی خارج شود و سازمان‌های قرآنی همه با هم به ترویج و تبلیغ قرآن بپردازند.

 به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت رئیس سازمان اوقاف در نخستین همایش معرفی دستگاه‌ و استان‌های برتر کشور عصر یکشنبه در تالار همایش پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری با اشاره به اینکه همه‌ی دستگاه‌های نظام برای اعتلای کلمة‌ الله زحمت باید بکشند اظهار داشت: تدابیری رهبری انقلاب را که به عنوان ملاک و معیار فعالیت‌های قرانی است، باید به آن توجه کافی بکنیم و این فرامین باید از برنامه‌های اصلی مسئولان کشور در جهت ترویج، حفظ، تلاوت و انس با قرآن باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه بودجه‌ای در دستگاه‌های مربوط نهادینه و سازماندهی باید شود افزود: شورای توسعه قرآنی باید با سازمان‌هایی که وظیفه کار قرآنی دارند موازی کاری نکند،یک دستگاه متولی محور قرار گیرد و بقیه سازمان‌ها در جهت تقویت آن نهاد حرکت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی از انحصار جامعه قرآنی باید خارج شود و این جوامع نهایت در امر تخصصی قرائت و حفظ قرآنی بپردازد، و به طور کلی تمامی این اقدامات مقدمه‌ای است که مردم را با قرآن طبق فرمایش رهبری مأنوس کنیم.

محمدی با بیان اینکه مخاطبان قرآن 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند اضافه کرد: فرهنگ‌سازی انس مردم با قرآن در قرائت و حفظ هم باید از انحصار بعضی از نهادها شکسته شود و سازمان‌های دولتی باید روحیه کار تیمی را که برکتش زیاد است در خود تقویت کنند، تا پرچم قرآن برای همیشه برافراشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه، فرهنگ ایثار و شهادت را نباید به فراموشی بسپاریم تصریح کرد: استقامت واژه‌ای مقابل فرهنگ ذلت پذیری دشمن است که عده‌ای می‌خواهند با این قضیه کنار بیایند و همچنین عزت در این است که سلطه به هیچ کشوری نداشته باشیم و اجازه ندهیم کشوری ظالم بر ما تسلط پیدا کند و به ما همانند کشورهای منطقه زور بگوید.

گفتنی است که استان‌های بوشهر، اردبیل، کردستان، خراسان رضوی و مرکزی به عنوان استان‌های برتر در امر فعالیت‌های قرآنی معرفی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: الف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.