سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق سيا:

برنامه موشکي ايران بايد موضوع مذاکرات هسته اي باشد

مقام سابق سیا به واشینگتن توصیه کرد در مذاکرات هسته ای با ایران، خواسته های حداکثری را دنبال کند و باید برنامه موشکی ایران موضوع مذاکرات هسته ای باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران کلاره لوپز (Clare M. Lopez)معاون مرکز سیاستها و پژوهشهای امنیتی آمریکا و از مسئولان سابق سازمان سیا در نشستی در واشینگتن درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت:« من در سخنانم می خواهم درباره ماهیت رژیم ایران و ارتباط آن با مذاکرات هسته ای صحبت کنم. بعد از بررسی ماهیت رژیم ایران به بررسی بخشهای مختلف برنامه تسلیحات هسته ای ایران می پردازم. برای درک ماهیت رژیم ایران می خواهم نگاهی به قانون اساسی این کشور بیندازم.

وی افزود: در این سند گفته شده است رژیم ایران نظامی جهادی است که پایبند به انقلاب است و می خواهد شریعت اسلامی را در سراسر جهان گسترش بدهد و همه زیر خلافت اسلامی متحد شوند. در سند قانون اساسی ایران باید به نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز توجه داشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برنامه تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشکی ایران را در کنترل خود دارد. درعین حال، بخش زیادی از اقتصاد ایران در کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. در قانون اساسی ایران گفته شده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ارتش عقیدتی است که وظیفه آن فقط حفظ مرزهای ایران نیست بلکه باید به جهاد مبادرت کند تا اینکه وحشت را در قلوب دشمنان وارد کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.