سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از يك هزار نفر قرباني خشونت در تركيه

خشونتهای خانگی در ترکیه طی پنج سال اخیر ( 2010 تا 2014 میلادی ) یک هزار و 21 نفر جان خود را از دست داده اند. این قربانیان شامل 592 زن، 403 مرد و 89 کودک بودند.

ه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ايرنا، معضل اعمال خشونت در خانواده به خصوص در مورد زنان یک معضل قدیمی در جامعه ترکیه است که با وجود تبلیغات گسترده دولتی و نهادهای مدنی، این مشکل همچنان ادامه دارد.

معضل قتلهای ناموسی و خشونت علیه زنان در خانواده ها ، دولت ترکیه را مجبور به اتخاذ تدابیر جدی در این زمینه کرده و قوانین ترکیه در سالهای اخیر تغییر یافته و مجازاتهای شدیدی برای عاملین قتلهای ناموسی و خشونت علیه زنان درنظر گرفته شده ولی بدلیل عدم تغییر بافت فرهنگی در این زمینه ،امکان حل این معضلات میسر نشده است.

به موازات تشدید مجازاتها ، بهره گیری از پلیس محافظ برای افرادی که مخاطره جانی برای آنان وجود دارد، دور سازی از محیط خانه ، در مورد مردانی که علیه اعضای خانواده خود اعمال خشونت می کنند، از راههای مبارزه با خشونت های خانگی در ترکیه است .

علاوه بر این راهکارها ، دولت در برخی موارد با تغییر هویت افرادی که احتمال خشونت در مورد آنها جدی است و دور کردن آنان از محل اقامت قبلی سعی در کاهش خشونت دارد .

مجلس ملی ترکیه نیز برای بررسی معضل خشونت خانگی اقدام تشکیل کمیسیون تحقیق کرده که نتیجه تحقیقات مجلس در اختیار رسانه ها و افکار عمومی ترکیه قرار می گیرد.

براساس گزارش کمیسیون تحقیق مجلس ملی ترکیه که در 81 استان این کشور انجام شده است، در سالهای 2010 تا 2014 میلادی ، در مجموع 413 هزار و 181 مورد خشونت خانگی رخ داده است که از این رویداد ها بیش از 509 هزار نفر تاثیر پذیرفته اند.

از موارد اعمال خشونت 384 هزار و 289 مورد خشونت علیه زنان ، 78 هزار و 570 مورد علیه مردان و 60 هزار و 213 مورد علیه کودکان رخ داده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.