سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی؛

توجه به گسترش تفسیر قرآن به متن جامعه

باید تربیت مفسران قرآنی در حوزه علمیه افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم: آیت الله مکارم شیرازی شامگاه شنبه در جمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در دارالقران علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه قرآن است گفت: در ماه مبارک رمضان ثواب تلاوت یک آیه از قرآن کریم معادل ختم قرآن در سایر ماه‌ها است.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن بیان اینکه فعالیت های قرآنی در این ماه ارزش ویژه ای دارد گفت : از برکت انقلاب اسلامی،گسترش حضور قرآن در بین مردم است و در صدا و سیما شاهد شبکه قرآن هستیم و مسابقات حفظ و تلاوت قرآن با شکوه زیادی هر سال برگزار می‌شود همه نشانه رونق توجه به قرآن و فعالیت های قرآنی است.

آیت الله مکارم شیرازی با شاره به اینکه تفسیر قرآن نیز باید مورد توجه و گسترش قرار گیرد گفت: نگرانی من این است که الفاظ قرآن و حافظان و مسابقات قرآن در همه جا باشد اما معانی آن کمرنگ شود و در این راستا قاریان و حافظان باید با معارف و معانی قرآن هم مأنوس باشند و در حقیقت مفاهیم کلام الهی باید درمتن باشد .

وی گفت در آیه 124 سوره توبه نیز آمده است که مومنان روز به روز با شنیدن آیات قرآن، ایمانشان افزایش پیدا می‌کند و پیام این آیه این است که باید کاری کنیم با افزایش خواندن قرآن معانی آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به ایمان ها افزوده شود.

آیت الله مکارم شیرازی از حرکت مساجد در فعالیت های قرآنی گفت و افزود : یکی از کارهای خوبی که این سال‌ها در مساجد کشور صورت می‌گیرد قرآئت یک صفحه از قرآن کریم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء است که بهتر است معنای آیات نیز قرآئت شود.

وی از نقش حوزه علمیه در زمینه پرورش و تربیت مفسران قرآنی و ایجاد مسابقات قرآنی گفت و افزود: در حوزه‌های علمیه باید برای تربیت مفسران قرآن برنامه ریزی صورت گیرد و صدها نفر در این زمینه تربیت شوند و به شهرستان‌ها اعزام شوند تا بتوانند پیام قرآن را به گوش مردم برسانند،خوب است هر ساله مسابقات تفسیر قرآن برگزار شود و کسانی که به معانی و الفاظ قرآن تسلط دارند با هم به رقابت بپردازند.

مرجع تقلید شیعیان از نقش مهم صدا و سیما در ترویج تفسیر و معانی قرآن گفت و تاکید کرد: در قرآن کریم ۵۰ ضرب المثل وجود دارد که این مفاهیم را می‌توان در قالب فیلم‌های کوتاه به مردم انتقال دارد، از سوی دیگر نشریات و برنامه‌های حوزه نیز باید به سوی ترویج معانی و تفسیر قرآن پیش روند .

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.