سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

استان اردبیل با تولید سالانه بیش از 6 هزار تن عسل، رتبه سوم کشور را دارد

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید سالانه بیش از 6 هزار تن عسل رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و نقش بسزایی در تولید عسل در کشور دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛  سیدفردین صفوی با بیان اینکه این استان در تولید عسل با 6 هزار تن یکی از قطب‌های کشور محسوب شده و رتبه سوم را دارد، افزود: تعداد کلنی‌های مدرن‌سازی شده دراردبیل 313 هزار موردبوده که این فرایند در حال افزایش است.

وی گفت: عسل سبلان یکی از عسل‌های باکیفیت در کشور بوده که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و تنوع گیاهان دارویی مشتریان خاصی در داخل و خارج از کشور دارد و می تواند به یک محصول استراتژیک در کشور تبدیل شود.

آزمایشگاه‌های صنعت زنبورداری در اردبیل ایجاد می‌شود

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: ۲ واحد آزمایشگاه کنترل کیفی عسل و تشخیص بیماری زنبور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

سیدفردین صفوی افزود: راه‌اندازی دو آزمایشگاه کنترل کیفی عسل و تشخیص بیماری زنبور در اردبیل نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار بوده که با حمایت دولت و دستگاه‌های مربوطه این دو آزمایشگاه به زودی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی عسل و آزمایشگاه تشخیص بیماری زنبور عسل نقش بسزایی در کیفی‌سازی عسل اردبیل خواهد داشت، گفت: امیدواریم مسئولان استانی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

بازارچه عسل در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران گفت:‌ بازارچه عسل در ۳ مسیر جاده خلخال، آستارا و بند الماس راه‌اندازی می‌شود.

سیدفردین صفوی افزود: این بازارچه کاملا به شکل سنتی در قالب آلاچیق و غرفه‌های متعدد است و علاوه بر فروش عسل ناب اردبیل برخی سوغاتی‌های استان نیز از جمله آش دوغ، صنایع دستی، حلوای سیاه و محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم اعتماد مردم و کشورهای منطقه را نسبت به عسل ناب اردبیل جذب کنیم باید برنامه‌ریزی کاملا مناسب و راهبردی برای توسعه صنعت زنبورداری در استان انجام شود که این امر نیازمند حمایت‌های جدی استاندار اردبیل و مسئولان مربوطه است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه مهمترین بازار هدف عسل اردبیل کشورهای عربی و همجوار است، گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد رونق صادرات عسل به این مناطق باشیم تا مشکلات فروش عسل زنبورداران نیز حل شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.