سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ جهانی والیبال 2015 ؛

مشورت را با دخالت اشتباه نگیریم

برخی‌ها می‌گویند در بازی نخست مقابل آمریکا معروف در تعویض میرزاجانپور و آمدن قائمی از سوی کواچ نقش داشته و از این حرکت به نوعی به عنوان دخالت در کار کادر فنی یاد می‌کنند!

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ خطاب به آن برخی‌ها باید بگوییم که اگر یک مربی بداند در تیمش یک بازیکن حرفه‌ای و سطح بالا حضور دارد این طبیعی است که به نظرش احترام بگذارد و در طول بازی وقتی آن والیبالیست تقاضای اجرای سیستمی خاص را می‌کند سرمربی باید نظر شاگردش را نیز بشنود و در صورت صلاحدید آن را اجرا کند.

در دیدار نخست دور برگشت ایران و آمریکا در تهران در اواسط ست دوم معروف که نه تنها در نقش کاپیتان تیم رهبری بازیکنان را برعهده دارد٬ به عنوان پاسور هم موتور تغذیه کننده هم‌تیمی‌هایش است و به خوبی می‌داند کدام بازیکن شرایط مناسب برای اجرای تاکتیک تیمی مورد نظر را دارد و یا ندارد. وی از کواچ خواست تا در این موقعیت خاص قائمی را به جای میرزاجانپور وارد زمین کند تا برنامه‌ها بهتر اجرا شود و کار ضد حمله‌ها به پوئن تبدیل شود مربی صرب تیم ملی هم پس از بررسی‌های فنی آن‌ را پذیرفت که خوشبختانه نتیجه‌بخش هم بود.

در این شرایط برخی‌ها که می‌خواهند پیشرفت والیبال و نتیجه باورنکردنی مقابل آمریکا را کم‌رنگ کنند از مشاوره معروف به عنوان دخالت یاد می‌کنند و ذهن‌های منفی خود را درگیر حاشیه‌سازی می‌کنند در صورتی‌که این دسته افراد می‌دانند که حتی اگر هم این اتفاق نمی‌افتاد باز‌هم ایران برنده مقتدر دیدار مقابل یانکی‌ها می‌شد پس نباید با این حرف‌ّها قدرت فنی بلند قامتان کشور را زیر سوال ببریم.

والیبال ایران دوران گذار از رویه سنتی را طی کرده و هم‌اکنون در راه رسیدن به وضعیت مدرن و حرفه‌ای است٬ ولی هنوز تا دستیابی به مرزهای ایده‌آل زمان زیادی باقی مانده و به قول کاپیتان تیم ملی باید صبر کرد بهتر از برخی منتقدان صرف که حتی در صورت برد باز هم چوب انتقادشان روی سر والیبال است کمی حرفه‌ای‌تر به قضایا نگاه کنند و موقعیت‌سنج باشند و مصلحت ملی را در صحبت‌هایشان در نظر بگیرند چرا که در شرایط کنونی هر کاری که در عرصه ملی رخ می‌دهد برای کسب موفقیت در لیگ جهانی است نه هدفی دیگر و بس....

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.