سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميته حقوقي انجمن راديولوژي ايران:

سوء مدیریت مراکز بیمارستانی، منجر به جذب نشدن نیروها شده است

عضو كميته حقوقي انجمن راديولوژی ايران گفت: سوء مدیریت در مراکز بیمارستانی و رده های میانی دانشگاه که قادر به جذب نیروها نیستند از جمله مشکلات عرصه رادیولوژی کشور هستند.

دكتر عليرضا رادپور متخصص راديولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعداد راديولوژيست های كشور حدود 2500 فعال به جز دستياران می باشد گفت :  طبق آخرين آمار سال 94 كليه شهرهای بالای 30 هزار نفر  در مراکز دولتی همه راديولوژيست دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر پوشش در سطح کشور مشکل رادیولوژیست نداریم اظهار کرد : بعضي از شهرهاي زير 30 هزار نفر با شرايط خاص و مرزي نیز راديولوژزيست دولتي داشته و مراکز خصوصي نیز در سراسر کشور از رادیولوژیست برخودار هستند .

عضو كميته حقوقي انجمن راديولوژي ايران ادامه داد : تنها مشکل این عرصه که گله مندی مسئولین را در پی دارد شرایط کار کردن از نظر اقتصادی در مراکز دولتی می باشد که بسیار نامساعد است به طوری که حتی بعد از طرح تحول نیز با تغییراتی که در پرداختی بیمارستانها ایجاد شده نسبت به رشته های دیگر محسوس نمی باشد.

رئيس انجمن راديولوژي استان مازندران با بیان اینکه سوء مدیریت در مراکز بیمارستانی و رده های میانی دانشگاه که قادر به جذب نیروها نیستند از دیگر مشکلات این عرصه است گفت :  حتی نمی توانند شرایطی را ایجاد نمایند که نیروهای قرار دادی ماندگار شوند و این موضوع در طرح تحول سلامت که برای ماندن پزشکان در مناطق محروم پیش بینی شده شامل رادیولوژیست ها نمی شود.

دکتر رادپور با تاکید به اینکه بسیاری از طرح ها برای ماندگاری مشمول رادیولوژیست ها نمی شوند تصریح کرد : هر چند که این موضوع در طرح تحول تغییری ایجاد شده ولی راضی کننده نبوده و در صورتی که این دو مشکل برطرف شود با توجه به توزیع نیرویی که در شهرهای مختلف داریم از نظر پوشش مراکز درمانی به ویژه مراکز دولتی مشکلی نخواهیم داشت .



انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.