سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار مبتلایان به ویروس مِرس در کره جنوبی به 169 نفر رسید

سه مورد جدید ابتلا به ویروس تنفسی مرس در کره جنوبی مشاهده شده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، طبق گزارش وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی سه مورد جدید ابتلا به ویروس تنفسی مرس در این کشور مشاهده شده است. از این رو در کره جنوبی آمار مبتلایان به سندرم تنفسی خاورمیانه به 169 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی اعلام کرد از زمان شیوع ویروس تنفسی مرس در ماه مه (اردیبهشت) 25 نفر جان خود را از دست داده اند.  این وزارتخانه روز جمعه اعلام کرد از میزان شیوع بیماری مرس در کره جنوبی کاسته شده است.

دولت کره جنوبی اذعان کرد شیوع بیماری مرس به دلیل اقدامات ضعیف امنیتی بوده است. در زمان بستری شدن اولین بیمار مبتلا به ویروس تنفسی مرس در کره جنوبی نکات ایمنی رعایت نشد. 
سازمان بهداشت جهانی دلایل متعددی را برای شیوع بیماری مرس در کره جنوبی برشمرده است. این سازمان اتاق های شلوغ اورژانس ها و ازدیاد تردد ملاقات کنندگان در بیمارستان های این کشور را دلایل شیوع این بیماری می داند. 

اولین مورد ابتلا به بیماری مرس نخستین بار در سال 2012 (1391) در عربستان گزارش شد. این ویروس پس از آن به سایر کشورها شیوع پیدا کرد. مرس بیماری مشترک انسان و دام است که از طریق شتر و خفاش منتقل می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.