سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

اجرای طرح نشاط معنوی در طارم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از اجرای طرح نشاط معنوی در طارم خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان زنجان، ابراهیمی در تشریح برنامه‌های ماه رمضان اوقاف طارم اظهار کرد: هر سال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی در شهرستان طارم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این نهاد طرح ضیافت الهی است، تصریح کرد: در اجرای این طرح، برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل مراسم‌های سخنرانی، برپایی خیمه‌های معرفت کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و ازدواج، و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به سایر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح ضیافت الهی اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه شهرستان از دیگر برنامه‌های مهم اجرایی در این طرح بزرگ است.

وی با بیان اینکه یکی از مراسم‌های در حال برگزاری در طرح ضیافت الهی مراسم افطاردهی آسان و ترویج این سنت حسنه در جامعه است، افزود: این مراسم معنوی با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و اجرای نیت واقف برگزار می‌شود.

ابراهیمی همچنین از برگزاری مراسم مناجات‌خوانی در امامزادگان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه امسال امامزاده جعفر (ع) آببر، امامزاده عبدالله صومعه بر، امامزاده ماهوری شیت، امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر میزبان این طرح معنوی هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با این طرح خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور نیز با همکاری موسسات قرآنی شهرستانی برای چهارمین سال متوالی در شهرستان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه طرح مذکور درراستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی اجرایی می‌شود، افزود: اوقاف طارم به بیش از تعهدات ابلاغی به این شهرستان نسبت به تربیت حافظان اقدام کرده است.

وی در ادامه توضیحاتی در زمینه اجرای طرح نشاط معنوی نیز ارائه کرد و گفت: طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح در قالب آموزش کتاب‌های اعتقادی در هر مقطع تحصیلی اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح مذکور به صورت کارگاهی و با مشارکت دانش‌آموزان اجرایی می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب افزایش حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی و دسته جمعی می‌شود، تصریح کرد: در اجرای طرح نشاط معنوی از ظرفیت مبلغان حوزه علمیه نیز استفاده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه در این طرح مبلغان نسبت به تشریح و توضیح مسائل اعتقادی و دینی اقدام می‌کنند، افزود: سال قبل دانش‌آموز طارمی در این طرح حضور داشتند و کلاس‌های آموزشی این طرح در سال جاری از تیر ماه آغاز خواهد شد.



انتهای پیام/گ
برچسب ها: اجرای ، طرح نشاط ، معنوی ، طارم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.