سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

درخواست مهریه بیشترین پرونده های دادگاه خانواده کرمان

بیشترین پرونده های دادگاه خانواده استان کرمان مربوط به مطالبه مهریه با 4 هزار 971 پرونده است .



به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمان ؛رییس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کار دادگستری یکی از حساس ترین و دشوارترین کارهای است که به دلیل معضلات فرهنگی ،اجتمایی واقتصادی با سیل مراجعات مردمی مواجه هست گفت : قضاوت پروندها از پیچیدگی خاصی برخوردار است و قضات وکارکنان ما حسابی درگیر هستند.

یدالله موحد افزود: مهم ترین برنامه های اداره کل دادگستری استان کرمان در هفته قوه قضاییه ، تبلیغات در سطح شهر با نصب بنر با همکاری شهرداری ،دیدار باامام جمعه عطرافشانی گلزار شهدا ودیدار با مردم ومسئولین است.

وی با اعلام اینکه در سال 93 دویست وسی هزار پرونده وارد دادگستری استان کرمان شده است که از رشد حیث پرونده رتبه 11 کشور را داریم خاطرنشان کرد: استان کرمان نسبت به جمعیتش پرونده کمتری دارد ورتبه 29 کشور را دارد .

موحد ده جرم اول استان کرمان را سرقت مستوجب تعزیر ،ضرب جرح ،تهدید، توهین به اشخاص ،نگهداری ومالکیت مواد مخدر ، تخریب ،حمل مواد مخدر ،صدمات ناشی از تصادف، کلاهبرداری وخیانت در امانت اعلام کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه دعواهای حقوقی بیشترین مربوط به دعوای مطالبه مهریه با 4 هزار 971 پرونده است ، گفت : طلاق به درخواست زوجه و طلاق توافقی پروندهای بعدی ما در دادگاه خانواده بوده است.

وی افزود: امسال تمهیدادت لازم را برای آیین دادرسی کیفری جدید فراهم کردیم .



موحدی با اشاره به مفاسد اقتصادی رخ داده در استان کرمان یادآورشد :در سال 94 پرونده ای نداریم ولی در سال 93 پرونده هایی که داریم 12 تا است .

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در برخورد با پرونده های مفاسد اقتصادی با همه افراد که در موقعیت های سیاسی واجتمایی هستند واز موقعیت خود سوء استفاده کنند برخورد می کند .

وی تعرض به اراضی ملی و تصرف زمین های وتغییر کار بری آنها را و به وجود آوردن پدیده حاشیه نشینی را در شورای قضایی در دستور کار قرار‌داد.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.