سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبتلایان به چربی خون در ماه رمضان فست فود مصرف نکنند

یک متخصص تغذیه با اشاره به پرهیز افراد مبتلا به چربی خون از مصرف غذاهای پرچرب گفت: این افراد غذاهای پرچرب مانند فست فود و کله‌پاچه در ماه رمضان مصرف نکنند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روش روزه‌داری مناسب افراد مبتلا به چربی خون اظهارکرد: افراد مبتلا به چربی خون در طول ماه رمضان از مصرف غذاهای پرچرب مانند فست فودها  و کله پاچه پرهیز کنند. همچنین به این افراد خودداری از مصرف مواد حاوی قند ساده چون زولبیا، بامیه، پولکی و آبنبات توصیه می‌شود به دلیل آنکه مواد حاوی قند ساده در بدن به چربی تبدیل می‌شود.

وی افزود: روزه‌داری می‌تواند میزان چربی خون افراد مبتلا به چربی خون را کاهش دهد به دلیل آنکه یک وعده غذایی این افراد در ماه رمضان حذف می‌شود و این مسئله می‌تواند کاهش چربی خون را برای این افراد به همراه داشته باشد.

این متخصص تغذیه با اشاره به راههای کاهش چربی خون بیان کرد: در صورتی که فرد چربی خون بالایی داشته باشد، مصرف بیشتر میوه و سبزی ، نیز در این مسئله تاثیر می‌گذارد.

صفوی ادامه داد: افرادی که به چربی خون مبتلا هستند، برای کاهش میزان آن باید لبنیات و سس مایونز به میزان کمتری استفاده کنند، این افراد در ماه رمضان افطار خود را با غذایی سبک و ساده آغاز کنند و مصرف بیش از 8 قاشق برنج برای شام به این افراد توصیه نمی‌شود، بدلیل آنکه نشاسته در بدن آنها به چربی تبدیل خواهد شد .

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به چربی خون در ماه رمضان ابتدا پوست مرغ و ماهی را بگیرند، سپس از این ماده غذایی استفاده کنند، به دلیل آنکه مصرف پوست مرغ و ماهی می تواند میزان چربی خون افراد مبتلا به چربی خون بالا را افزایش دهد.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.