سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیق نشان داد؛

تبعیض نژادی رسانه‎ها مقابل ورزشکاران سفید و سیاه

نتایج یک تحقیق آمریکایی نشان داد که در گزارش مربوط به ورزشکاران سفیدپوست و سیاهپوست تبعیض وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات گذشته نشان می داد که رسانه هایی مانند تلویزیون و بازی
های ویدئویی می تواند روی تفکر و رفتار افراد تاثیر بگذارد.

نتایج یک تحقیق در دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه میسوری آمریکا نشان داد که کلیشه های نژادی در نحوه ارائه اخبار مربوط به ورزشکاران در رسانه ها دیده می شود. یافته های این تحقیق نشان داد که داستان های مربوط به ورزشکاران سیاهپوست بیشتر روی جرم ها و تخلفات آنها تمرکز دارد در حالی که داستان های مربوط به ورزشکاران سفیدپوست مثبت هستند.

فریزبی محقق دانشگاه مزبور برای آزمایش فرضیه خود 155 مقاله در مورد ورزشکاران مرد در رسانه های چاپی و آنلاین را مورد بررسی قرار داد. تم داستانی این مقاله ها زمینه اصلی تحقیق را تشکیل می داد که برای سنجش آن شاخص هایی مثل جرم، خشونت خانگی، تمرین/ سختکوشی، موفقیت و شکست، تخطی از قوانین یک لیگ ورزشی و سبک زندگی و موفقیت در زندگی شخصی در نظر گرفته شدند.

یافته های تحقیق

یافته های فریزبی نشان داد که در مجموع مقالات بیشتری (43 درصد) به ورزشکاران سفیدپوست در مقابل (39 درصد) به ورزشکاران سیاهپوست اختصاص داشتند. همچنین بیشتر داستان های مربوط به جرایم (66 درصد) به ورزشکاران سیاهپوست مربوط بود در حالی که تنها 2 درصد داستان ها در مورد ورزشکاران سفیدپوست هستند.

بیش از 70 درصد داستان های مربوط به خشونت خانگی مربوط به ورزشکاران سیاهپوست بودند و در نهایت 53 درصد مقالات مربوط به ورزشکاران سیاهپوست لحنی منفی همراه خود داشتند در حالی که تنها 27 درصد مقالات مربوط به ورزشکاران سفیدپوست منفی بودند.

محقق در نهایت نتیجه می گیرد که براساس این یافته ها، دیدگاهی نژادپرستانه در انعکاس اخبار ورزشی رسانه ها دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.