سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

پایداری «طرح تحول سلامت» مهمترین دغدغه وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت مهمترین چالش پیش روی طرح تحول سلامت را پایدار ماندن این طرح دانست و گفت: ما تجربه‌ خوبی از طرح‌های ملی که شروع شده‌اند نداریم چرا که برخی از آنها بدون نتیجه در نیمه راه رها شده‌اند.

"سید حسن قاضی‌زاده هاشمی" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره طرح تحول نظام سلامت  و چالش‎های پیش روی این طرح اظهارداشت: مردم بهترین کسانی هستند که می‎توانند در این باره قضاوت کنند، لذا ما ادعایی در این زمینه نداریم.

وزیر بهداشت افزود: تصورم این است که هموطنان یک رضایت نسبی از اجرای این طرح دارند و می‌بینند که همکاران ما در سراسر کشور در تلاش هستند تا خدمات بهتری را در دسترسشان قرار دهند.

وی ادامه داد: چالشهای مهمی در رابطه با طرح تحول سلامت وجود دارد که مهمترین و جدی‌ترین آن‌ها دغدغه پایدار ماندن این طرح است، زیرا ما تجربه‌ خوبی از طرح‌های ملی که شروع شده‌اند نداریم و معمولا این طرح‎ها در نیمه راه رها شده‌اند و امیدواریم که بتوانیم منابع را پایدار کنیم و بیمه‌ها تقویت شوند.

قاضی‌زاده هاشمی پراکندگی حوزه سلامت در حوزه‎های گوناگون را یکی از اشکالات این طرح برشمرد و گفت: آن‌چه در سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری آمده این است که ایشان تعیین تکلیف کرده‌اند که بایستی آن مواد در برنامه‌ی ششم اجرا شود و در صورت اجرای آن منابع پایدار خواهد ماند. ما علاقه داریم این اقدامات به نحوی عملیاتی شود که کار به‌خوبی به سرانجام برسد. زیرا هدف ارتقای خدمات برای ملت عزیز ایران است که مشکلات جدی در حوزه سلامت داشتند و دارند.

وی در پایان یکی دیگر از دغدغه‎ها بر سر راه رسیدن نظام سلامت کارآمد را حمایت این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: همه باید از این طرح حمایت کنند و به نتایج زودرس و فعلی آن اکتفا نکنند تا نظامی را بسازیم که از ریشه و قوت کافی برخوردار باشد و بتواند استمرار پیدا کند و علاوه بر آن اشکالاتش بتدریج برطرف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، هاشمی ، طرح ، تحول ، نظام ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.