سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

برگزاری ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این ماه مبارک توسط اوقاف اجرایی می‌شود، برگزاری برنامه‎های قرآنی است.

باقری با اشاره به اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم به میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این محافل در جوار بقاع شاخص استان و در شهرستان‌های مختلف اجرایی می‌شود.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه امسال نیز این برنامه معنوی در جوار 11 بقعه متبرکه استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از حضور قاریان شهیر مصری نیز در این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این مراسم نیز هر روز از ساعت 18 تا 19 عصر در این مسجد با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم برای چندمین سال متوالی در حسینیه اعظم زنجان در حال اجرا است، گفت: به منظور تبیین بیشتر جزءهایی که قرار است، هر روز قرائت شود، دقایقی پیش از آغاز مراسم یکی از روحانیون استان نسبت به تفسیر جزء مربوط خواهد پرداخت.

باقری عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان به صورت زنده از شبکه اشراق و همچنین در چند روز نیز از شبکه ملی قرآن پخش خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: امسال 20 جلسه تفسیر قرآن کریم در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 15 مورد از این جلسات تفسیر توسط ائمه جمعه و 5 مورد نیز توسط اساتید در سطح استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این محافل و جلسات ترویج فرهنگ قرآن کریم است.

باقری در ادامه به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از 3 سال گذشته آغاز و امسال چهارمین سال اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون قریب به 9 هزار حافظ در استان زنجان تربیت شده است، تصریح کرد: طبق برنامه امسال نیز از 5 هزار متقاضی برای حضور در این طرح ثبت نام خواهد شد. این طرح در 3 رده سنی و بر اساس توانایی‌های اشخاص اجرایی می‌شود و با اشاره به استفاده از حضور اساتید مجرب و کارآزموده در این طرح بیان کرد: روند پیشرفت اجرای این طرح در استان زنجان مطلوب بوده و اوقاف به خوبی به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: محفل ، قرآن ، حفظ ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.