سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نيويورک تايمز خبر داد؛

پنتاگون مجبور به کاهش پرواز پهپادهایش شده است

مجریان عملیات پهپادهای آمریکا توان خود را از دست داده‌اند و نیروی هوایی این کشور مجبور شده است تعداد پروازهایش را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: پس از یک دهه جنگ در مسافت طولانی از طریق صفحات ویدیویی، مجریان عملیات پهپادهای آمریکا توان خود را از دست داده اند و نیروی هوایی مجبور شده است تعداد پروازها را کاهش دهد. 

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم کریستوفر درو و دیو فیلیپس افزود: کاهش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در حالی صورت می‌گیردکه فرماندهان ارتش و مقامات اطلاعاتی کشور خواستار افزایش عملیات پهپادها در عراق، سوریه و یمن هستند. 

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد تعداد پرواز پهپادهای نظارتی مسلح  را تا ماه اکتبر از 65 پرواز به 60 پرواز در روز کاهش دهد. 

مقامات نیروی هوایی آمریکا گفتند احتمالا امسال آنها تعداد زیادی از خلبانان پهپادهای خود را از دست خواهند داد. به گفته آنها استرس فوق العاده این  مسئولیت بیش از آن است که بتوان با آن کنار آمد. 

کاهش پرواز پهپادها یک تغییر ناگهانی برای نیروی هوایی آمریکا محسوب می شود. عملیات پهپادها در یک دهه گذشته تا ده برابر افزایش یافته بود. 

کاهش تعداد خلبان های پهپادها احتمالا برای سازمان سیا هم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد زیرا این سازمان از خلبان های نیروی هوایی برای اجرای عملیات  با هواپیماهای بدون سرنشین بر ضد تروریست ها در پاکستان و یمن استفاده می‌کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.