سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدیدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارتی برفرهنگ ورود چمدانی کالا به کشور نیست /ورود یک چمدان برابر با تعطیلی کارخانجات

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: به دلیل نبود نظارت و اجرا نکردن قوانین شاهد فرهنگ ورود چمدانی کالاها به کشور هستیم بدون اینکه کنترلی در این راستا صورت گیرد.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، راجع به لغو تحریم‌ها و سرازیر شدن برندهای خارجی به داخل کشور گفت: ورود سرمایه‌گذاران به صنعت نفت با لغو تحریم‌ها امکان‌پذیر است در حال حاضر ما از ظرفیت خالی کشور به نحو احسن استفاده می‌کنیم ولی برای توسعه طرح‌هایی که نیاز به تغییر تکنولوژی و نوآوری دارد نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم. 
 
پدیدار تأکید کرد: تغییرات تکنولوژی بستگی به میزان جذب سرمایه‌گذاری دارد که در قراردادهای مشارکتی لحاظ خواهد شد و وزارت نفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجازه ورود کالاهای مشابه را نخواهد داد. 
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور پتانسیل پذیرش حجم 50 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی را برای طرح‌های وسیع نفت از جمله طرح‌های بالادستی و پایین دستی دارد. 
 
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خصوص اینکه ایران با حجوم برندهای خارجی در صورت لغو تحریم‌ها مواجه خواهد شد، گفت: خوشبختانه با بسترسازی‌هایی که انجام شده شاید در بخش محدود یعنی کمتر از یک چهارم صنعت نفت با ورود تجهیزات خارجی مواجه شویم.  
 
وی ادامه داد: با ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور می‌توانیم علاوه بر سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و فناوری را داشته باشیم. 
 
پدیدار در خصوص اینکه چرا قانون توان حداکثری ساخت داخل هنوز اجرایی نشده است اظهار داشت: اگر باور ملی و اعتماد به توان داخلی در کشور مورد پذیرش قرار گیرد و به اقتصاد و تولید داخلی بها داده شود مسلما می‌توان این باور ملی را تبدیل به اعتماد ملی و اعتماد ملی را به تبدیل به اعتبار کرد. 

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل نبود نظارت و اجرا نکردن قوانین شاهد فرهنگ ورود چمدانی کالاها به کشور هستیم بدون اینکه کنترلی در این راستا صورت گیرد این در حالی است که با ورود یک چمدان به کشور علاوه بر تعطیلی کارخانجات افراد زیادی نیز بیکار می‌شوند. 
 
پدیدار خاطرنشان کرد: در شرایطی که اکثر کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شود بایستی وزارت نفت اجازه ورود کالاهای مشابه به داخل ندهد تا بتوانیم از ورود فرهنگ چمدانی کالا به کشور جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.