سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

چند راهکار مفید برای دیابتی ها

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کنترل دقیق قند خون از بروز عوارضی مانند کوری، قطع عضو، نارسایی شدید کلیه، سکته قبلی و مرگ جلوگیری می کند.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ صفورا مقصودی گفت: راه های مناسب زیادی برای عدم ابتلای افراد به بیماری دیابت وجود دارد که مهمترین آن ها افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده و البته مناسب بودن غذاهای مصرفی با فعالیت های بدنی می‌باشد.

وی ادامه داد: استفاده زیاد از میوه های غیرشیرین و سبزی ها در وعده های غذایی، مصرف زیاد حبوبات در برنامه های غذایی و استفاده از نان های سبوس دار از دیگر راه های پیشگیری به حساب می آید.

محدود کردن مصرف میوه های شیرین نظیر انگور، خربزه، توت و همچنین خشکبارهایی مانند توت خشک، کشمش، قیسی و حذف کردن مواد قندی مانند آب نبات، شکلات، گز و سوهان از برنامه غذایی، استفاده مناسب از مواد نشاسته ای مانند برنج، سیب زمینی، گندم، جو و ماکارونی به گونه ای که باعث افزایش وزن نشود و استفاده از گوشت های کم چربی از دیگر راه هایی است که افراد با رعایت آن ها می توانند به دیابت مبتلا نشوند.

مقصودی کنترل دقیق قندخون برای پیشگیری از عوارض دیابت نظیر مشکلات چشمی، ناراحتی های کلیه، ناراحتی قلبی، بی حسی و التهاب دست و پا و دیر بهبود یافتن زخم ها اهمیت زیادی دارد.


انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.