سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ميزان فضاي‌هاي غيرآموزشي ‌استان مايوس كننده است

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: درباره بهره‌وری از فضا و تجهیزات تاکنون هیچ پژوهش اساسی صورت نگرفته است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمدحسين سجاد در همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از بیش از 90 سال گذشته تاکنون در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به سابقه آموزش در كشور، منابع، امکانات و ساختمان‌های زیادی برای این امر در دسترس است.

وی با بیان اینکه همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش برای اولین بار در کشور کلید خورده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که برای تحقق اهداف نباید از تأثیرگذاری بهره‌وری غافل شویم.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش میزان منابع افزایش بهره‌وری را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: در حال حاضر از 22 میلیون مترمربع زمین موقوفه آموزشي در استان تنها چهار میلیون و 600 هزار مترمربع آن در اختیار آموزش و پرورش است.

سجاد ادامه داد: از میزان زمینی که در اختیار آموزش و پروش قرار دارد، تنها 323 هزار مترمربع یعنی حدود 7.5 درصد آن غیرآموزشی و شامل بخش‌هاي اداری، انبارها، کانون‌ها و کتابخانه ها است.

وی با بیان اینکه این عدد بسیار مأیوس کننده است، اضافه کرد: حدود چهار میلیون و 300 هزار مترمربع فضاي آموزشي در استان وجود دارد كه از اين ميزان 600 هزار مترمربع به فضای غیرکلاسی درون مدارس اختصاص دارد.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: در مجموع 17 درصد فضاهای مدرسه‌ای استان غیرکلاسی است که شامل راهرو، انبار، بوفه، سرویس بهداشتی، کتابخانه و نمازخانه مي‌شود و اين رقم استاندارد خوبی برای مدارس نیست و نيازمند بهسازي است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: آموزش ، همایش ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.