سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

شهدا با حضور خود از جغرافیای اسلام و آزادی دفاع کردند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع 270 شهید گفت: مردم تهران روز گذشته آمدند تا به ما، دولت و همه دولتمردان بگویند که شما در راه شهیدان ثابت‌قدم و استوار باشید، ما با همه توان در کنار شما ایستاده‌ایم، امیدوارم این پیام را آنگونه که باید از شهیدان و از وارثان هوشمند، شجاع که ملت ایرانند دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 27 خردادماه در نطق پیش از دستور گفت: روز گذشته در آسمان ایران اسلامی دو فریاد بلند طنین‌انداز شد.

وی افزود: فریاد شهدای عالیقدر غواص که با دست‌های بسته، قامت‌های استوار، صبر و شجاعت , ایثار حیرت‌آفرین خویش برگ‌های زرین دفاع مقدس را خلق کردند و حماسه ماندگار انقلاب اسلامی را در دنیای اسلام فریاد زدند، شهدای عالیقدری که دیروز فریاد حضور خویش را در متن زندگی ما به گوش جهانیان رساندند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست در دقایقی که انقلاب و ملت بزرگ به حضور اقتدارآفرین آنان نیاز داشت، حضور یافتند و بر عزت، اقتدار، پایداری ملت بزرگ ایران افزودند. مردان سلحشوری که تربیت یافته مکتب رمضان و مکتب امیرالمومنین (ع) بودند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: شهدا نه تنها از جغرافیای ایران، بلکه از جغرافیای اسلام و آزادی دفاع کردند و خون‌های خود را تقدیم کردند، مردان بزرگی که ناجوانمردی مدعیان دفاع از حقوق بشر را بعد از دهها سال از شهادت خویش بر بام جهان فریاد زدند.

وی افزود: فریاد دوم فریاد مردم ملت ایران بود که آمدند تا در کنار شهدا فریاد کنند که آرمان‌های شهدا در اندیشه نورانی امام و فریاد ماندگار رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی ناخدای خدامحور انقلاب تجلی یافته است، همیشه ایستاده‌اند و در راه پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب که شهدا انقلاب پرچم‌های برافراشته آنند، آماده ایثار و استقامت‌اند.

نماینده مردم تهران گفت: مردم تهران روز گذشته فریاد زدند که در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه، استکبار، آمریکا و همه مزدوران آنان با همه قدرت و با قامتی استوار ایستاده‌اند، ملت ایران آمدند تا به نمایندگان جمهوری اسلامی در گفتگو بگویند که با شجاعت و اقتدار از همه سرمایه ملت ایران دفاع کنید و در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه کمترین ضعف و سستی را از خود نشان ندهید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم تهران روز گذشته آمدند تا به ما، دولت و همه دولتمردان بگویند که شما در راه شهیدان ثابت‌قدم و استوار باشید، ما با همه توان در کنار شما ایستاده‌ایم، امیدوارم این پیام را آنگونه که باید از شهیدان و از وارثان هوشمند، شجاع که ملت ایرانند دریافت کنیم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: همچنین امید است که در مسیر نورانی شهدا با صلابت و استقامت و ایمان و با بالاترین سطح از همدلی و همزبانی ایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکا و همه اعضای 1+5 بدانند ما از تحریم‌ها در راه رسیدن به بالاترین سطح از وحدت ملی و انسجام اسلامی بهره گرفته‌ایم، ما با همه فشارها که بر ملت عزیز خصوصا طبقات ضعیف جامعه به ناحق تحمیل کرده‌اید، از تحریم برای خلق دانش، تبدیل دانش به فناوری، تغییر ریل حرکت اقتصاد ایران، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و مدیریت عالمانه مصرف بهره گرفته‌ایم که ان‌شاءالله در آینده بهره بیشتری را خواهیم برد و در این راه با تمام توان ایستاده‌ایم و برای رسیدن به عزت و قدرتی که ملت ایران در انتظار آن است، به یاری خدا با وحدت و انسجام حرکت خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امید است که از این ماه بهره شایسته ببریم و در مسیر آراستگی ملت و ارزش‌های متعالی اسلام گام برداریم، همچنین امیدوارم همه ما احترام این ماه را آنگونه که شایسته است، با ترک معصیت و آراستگی به بندگی و عبودیت پاس‌داریم و مشمول رحمت خدای سبحان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.