سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران‌:

هیچ دارویی بدون کارآزمایی بالینی وارد بازار مصرف نمی‌شود

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران‌ با اشاره به اینکه ملاحظات اخلاقی در خصوص تمام داروهای وارداتی و تولید داخل رعایت می‌شود گفت‌: تمامی داروها پس از کارآزمایی بالینی و ثابت شدن ایمنی وارد بازار مصرف می‌شوند‌.

سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص کیفیت داروهای تولید داخل اذعان داشت‌: فرمول‌های دارویی کاملا آشکار بوده و مواد اولیه و دستور ساخت آنها کاملا مشخص است لذا هیچ دارویی بدون کارآزمایی بالینی بر روی بیمار وارد بازار مصرف نخواهد شد‌.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه دارویی در ایران با سایر کشورها فرق چندانی ندارد، افزود: همه کشورها یک استاندارد مشخص را در تهیه و تولید داروها رعایت می‌کنند و هزینه‌های زیادی را برای اثبات کارایی و ایمنی دارو صرف می‌کنند که کشور ما نیز از این مساله مستثنی نیست.

وی در خصوص داروهای وارداتی خاطرنشان کرد: داروهای وارداتی نیز شامل این کارآزمایی شده و حتی نوع آمریکایی و اروپایی آنها نیز تمامی مراحل آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و پس از تایید مراجع مربوطه وارد بازار مصرف خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در خصوص تمایل بیماران به مصرف نوع خارجی اقلام دارویی اظهار داشت‌: اگر بیمار نوع خارجی دارویی را از ابتدای درمان بیماری خود مصرف کرده باشد تغییر عادت او برای مصرف نوع داخلی به لحاظ جنبه‌های روانی بسیار سخت خواهد بود در حالی که نوع داخلی نیز همان اثربخشی را دارد.

وی تصریح کرد‌: اغلب بیماران اگر نوع داخلی دارویی را مصرف کرده باشند معمولا به آن وفادار مانده و جایگزینی برای آن نخواهند داشت. اما بطور کلی جنبه‌های روانی در مصرف اقلام دارویی بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.