سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات موشکي به دمشق و حلب همزمان با سفر دي مستورا/ دیدار فرستاده سازمان ملل با مخالفان

همزمان با دور تازه رایزنی های استفان دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه، با مسئولان بلندپایه این کشور در دمشق، گروه های تروریستی حملات خود به مناطق مسکونی را تشدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران از منطقه عملیاتی قلمون، تکفیریهای مستقر در شرق دمشق امروز با دوازده موشک مناطقی از این شهر را هدف قرار دادند که دستکم پانزده کشته و زخمی برجا گذاشت.
اما در شهر حلب در شمال سوریه ، شمار تلفات حملات موشکی و خمپاره ای تکفیریها به بیش از صد و چهل کشته و زخمی رسید.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در دیدار دی مستورا با وی، سکوت در برابر گروه های تروریستی را تشویق این گروه ها برای ادامه این جنایات دانست و خواستار موضع قاطع در برابر دولت های حامی آنها شد.
در این میان نبرد شدید نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان در ارتفاعات جراجیر قلمون درمرز سوریه و لبنان ادامه دارد. یک فرمانده ارتش سوریه درباره اوضاع منطقه عملیاتی گفت: در ساعت های گذشته روند سیطره بر ارتفاعات شمیص الحصان، صدرالعروس، تل الاحمر و دو گذرگاه تکفیریها میان سوریه و لبنان تکمیل شد. جبهه النصره کاملا شکست خورد و نبرد ما هم اکنون با تکفیریهای داعش است.
در همین رابطه و در خبری دیگر گروهی از فعالان سیاسی مخالف دولت سوریه در استان سویدا امروز در دمشق با دی مستورا دیدار کردند.

جمال توفیق هنیدی رئیس این گروه با اشاره به اینکه دیدار با فرستاده دبیرکل سازمان ملل سازنده و مفید بود، گفت: برای برقراری امنیت و ثبات مجدد در سوریه باید از اشتباهات یکدیگر بگذریم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.