سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

جمع آوری ۴۷ میلیارد ریال کمک‌ مردمی در استان مرکزی

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی گفت: توسط نیکوکاران استان مرکزی مبلغ ۴۷ میلیارد ریال جمع‌آوری و در اختیار محرومان قرار گرفت.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ حسین محمدی صبح امروز در نشست رسانه‌ای مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اصحاب رسانه در پیرامون ماه مبارک رمضان با اشاره به عملکرد سال گذشته در جمع‌آوری کمک‌های مردمی اظهار داشت: با توجه به عملکرد سال گذشته در جمع‌آوری صدقات در سطح استان مرکزی مبلغ 64 میلیارد ریال  صدقه جمع‌آوری شده است.
وی افزود: کمک‌های مردمی که برای اطعام نیازمندان در سال گذشته جمع‌آوری شده مبلغ 300 میلیون ریال و در جشن نیکوکاری سال گذشته مبلغ 44 میلیارد ریال بوده است.
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی تصریح کرد: در سال 1393 مقدار زکاتی که جمع‌آوری شد 67 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 10 درصد برای فقرا و 90 درصد نیز برای پروژه‌های عمرانی صرف شده است.
محمدی با اشاره جمع‌آوری زکات گفت: امسال تصویب شده که اولویت هزینه‎کرد زکات رسیدگی به محرومان باشد و باید مقدار زکات جمع‌آوری شده 60 درصد به محرومان و 40 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شود.
وی افزود: در طرح مسجد محوری که در ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ها انجام شده در سطح استان مرکزی یک‌هزار و 600 مسجد دسته‌بندی شده که به این مساجد مراجعه و با هیئت امنای مصوباتی درباره اطعام نیازمندان و حامی‌یابی بحث‌های انجام شده که در این ماه بتوان به نیازمندان کمک و حامیانی برای ایتام و محرومان جذب کرد.
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی تصریح کرد: در سطح استان مرکزی 38 مرکز نیکوکاری فعالیت دارد که بیش‌ترین آنها در اراک با 9 مرکز نیکوکاری و کم‌ترین شهرستان‌ها در شهرستان‌های محلات و خنداب با 1 مرکز نیکوکاری است.
محمدی با اشاره به تعداد نیکوکاران گفت: 3 هزار و 364 نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان مرکزی ثبت‌نام کردند، در سطح استان 456 حامی و 5 هزارو 507 امدادیار نیروی افتخاری نیز در این مراکز فعال هستند، این مراکز بیش از 1 سال است که راه‌اندازی شده‌اند.
وی افزود: در مراکز نیکوکاری بیش از 47 میلیارد ریال کمک‌ جمع‌آوری شده، در استان مرکزی قرار بر راه‌اندازی 63 مرکز نیکوکاری بوده که در حال حاضر  38 مجوز صادر شده است.
انتهای پیام/ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.