سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اجرای 118 طرح سد سازی در کشور

وزیر نیرو از اجرای 118 طرح سد سازی در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ حمید چیت چیان در آئین افتتاحیه سد خاکی سورک در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 140 سد خاکی و مخزنی در کشور ساخته شده است گفت: سدها با توجه همه جانبه به موقعیت اجتماعی، اقتصادی و هیدرولوژیک منطقه ای احداث می شوند.


وی در خصوص آثار مخرب زیست محیطی صنعت سد سازی در کشور که پیش از این از طرف کارشناسان محیط زیست مطرح شده است اظهار داشت: در خصوص ضرورت سد سازی در کشور پاسخ واحدی وجود ندارد.


چیت چیان ضمن اشاره به تغییرات اقلیمی کشور تصریح کرد: باتوجه به تغییرات الگوهای بارش و روان آبهای کشور می طلبد ساخت برخی سدهای کشور متوقف شده یا مختصاتشان تغییر کند.


وی گفت: احداث سدها تابع عوامل مختلفی است لذا مدیریت منابع ضرورت توجه به این مهم را ایجاد کرده و ساخت برخی سدها در کشور اجتناب ناپذیر است.


وزیر نیرو در خصوص سد خاکی سورک خاطرنشان کرد: این سد سالانه قابلیت ذخیره سازی 25 میلیون متر مکعب آب را دارد که پیش بینی می شود با بهره برداری از آن علاوه بر اراضی کشاورزی که در گذشته زیر کشت کشاورزی بوده اند دو هزار و 200 هکتار زمین زراعی دیگر نیز قابل استفاده کشاورزی قرار گیرند.




انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.