سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعیین شد

نخست وزیر انگلیس تاریخ برگزاری همه‌پرسی این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، تاریخ برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را 5 مه 2016 (16 اردیبهشت 95) تعیین کرد. "کامرون" با تغییر تاریخ قبلی که درست در روز برگزاری انتخابات محلی برنامه‌ریزی شده بود سعی کرد تا حدی از مخالت برخی اعضای حزب خود کاهش دهد.

اصرار "کامرون" به برگزاری همه‌پرسی تلاشی در جهت اتحاد بیشتر و هماهنگ‌سازی اعضای حزب محافظه‌کار به رهبری وی است. برخی اعضای حزب محافظه‌کار درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دچار تردید هستند و تعیین تاریخ قطعی همه‌پرسی از سوی نخست‌وزیر نشان‌دهنده توجه ویژه وی به این موضوع و تلاش "کامرون" برای یکسان کردن اهداف سیاسی تمامی اعضا است.

"کامرون" وعده داده بود تا قبل از پایان سال 2017 (1395) اساسنامه جدیدی درباره نحوه تعامل انگلیس با 28 عضو اتحادیه اروپا تعیین می‌کند. وی امیدوار است مذاکرات در این مورد زودتر برگزار شود و اساسنامه مذکور قبل از تاریخ تعیین شده به تصویب برسد.

 هرچند عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا مزایایی مانند دسترسی نامحدود به بازار 15 و نیم تریلیون دلاری این اتحادیه را دارد؛ شرایطی را ایجاد می‌کند که بسیاری از انگلیسی‌ها آنها را دشوار می‌دانند. یکی از اصول اساسی اتحادیه اروپا موجب نگرانی شهروندان انگلیسی شده است که تصریح می کند: "شهروندان هریک از کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند در دیگر کشورهای عضو این اتحادیه زندگی و کار کنند." پس از گسترش اتحادیه اروپا و در برگرفتن کشورهای کمونیست سابق اروپای شرقی در سال 2004 (1383)، انگلیس ناگهان با موجی از مهاجران از این کشورها که به دنبال پیدا کردن کار بودند، مواجه شد.

اتحادیه اروپا موضعی سرسختانه در قبال خروج انگلیس از این اتحادیه اتخاذ کرده است؛ اما این اتحادیه نیز در صورت عملی شدن طرح خروج انگلیس متحمل خسارات فراوانی خواهد شد زیرا لندن مرکز مالی برجسته اروپا محسوب می‌شود. از طرف دیگر انگلیس بعد از آلمان دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا است و سال گذشته نیز به عنوان اقتصادی که بیشترین رشد را در جهان تجربه کرد، معرفی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.